OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
En av Sveriges största aktörer inom dagligvaruhandeln letar nu efter någon som vill vara med och bidra till smidiga transportlösningar. Dagab utökar och behöver stöttning med att hantera dagliga driftsfrågor kring hemleveranser av företagets e-handel. Vi söker dig som är kommunikativ, är en fena på att lösa problem, har en god samarbetsförmåga och är självgående. Uppdraget startar omgånde så sök redan idag!
OM TJÄNSTEN
Uppdraget startar omgående och är heltid fram till v.32, se nedan arbetstider. Ambitionen är att uppdraget fortlöper på heltid efter sommaren, förutsatt att samtliga parter trivs med varandra. Det finns ingen möjlighet till längre ledighet under sommaren.
Arbetstider:
* Måndag 13:30-22:30
* Tisdag 13:30-22:30
* Fredag 6:00-15:00
* Lördag 9:00-18:00
* Söndag 13:30-22:30
Observera att vi söker en person som antingen kan börja arbeta deltid eller heltid omgående och är intresserad av heltidsarbete både under sommar och höst. Vi har därmed ute två annonser. Denna tjänst gäller för dig som kan börja arbeta heltid omgående.
Du erbjuds
* Att vara en del av en organisation där det händer mycket.
* En arbetsplats med prestigelösa och välkomnande kollegor som har högt i tak.
* Möjlighet till en långsiktig roll. För rätt person erbjuds förlängning och heltidsarbete efter sommaren.
Som konsult för Academic Work erbjuder vi stora möjligheter för dig att växa professionellt, bygga ditt nätverk och skapa värdefulla kontakter för framtiden. Läs mer om vårt konsulterbjudande.
ARBETSUPPGIFTER
Organisationen fortsätter att satsa på e-handel och hemleverans av varor till privatperson och dem söker nu dig som vi vara med på denna resa. Du kommer vara en del av ett team om sju personer som arbetar inom transportledning på nationell nivå. Ni tillsammans hanterar dagliga driftsfrågor kring hemleveranser av företagets e-handel. För att lyckas med detta kommer du ha kontakt och samarbeta med övriga kollegor i E-handel verksamheten, transportörer, butiker och kundtjänst. Du kommer exempelvis:
* Hantera inkommande ärende, exempelvis att chaufförer stött på transportutmaningar längs med vägen och ej kan leverera i tid. Du koordinerar och försöker lösa problemet.
* Kommunicera i företagets interna system för att löpande hålla dig uppdaterad om läget.
* Ha löpande kontakt med chaufförer och kundtjänst för att lösa leveransen på bästa möjliga sätt.
* Uppdatera kunder, via standardutskick, vid ändring av leverans.
VI SÖKER DIG SOM
* Fördelaktigt har du eftergymnasial utbildning inom relevant område, exempelvis inom logistik och/eller service.
* Tillgänglig för heltidsarbete v24-32.
* Talar och skriver svenska och engelska obehindrat, detta då du dagligen kommunicerar på dessa språk.
* Du har goda kunskaper i Officepaketet, främst Excel
Det är meriterande om du har:
* Körkort och tillgång till bil, för att underlätta transport till/från jobbet.
* Har arbetat med liknande arbetsuppgifter, exempelvis kundtjänst, service och/eller administrativt.
Som person är du:
* Kommunikativ och har en god samarbetsförmåga. Du har förmågan att anpassa din kommunikation beroende på situation och person samt är inte rädd för nya dialoger.
* Problemlösande och tar initiativ i ditt arbete.
* Självgående och har en förmåga att fatta beslut och prioritera i ditt arbete.
Övrig information
* Start: Omgående.
* Omfattning: Fram till v.32 med mycket goda chanser till förlängning, förutsatt att samtliga parter är nöjda med samarbetet.
* Placering: Västra Frölunda, J A Pripps gata. Bra transportmöjlighet med kollektivtrafik under kontorstider, begränsad kollektivtrafik under övrig tid.
* Rekryteringsprocessen hanteras av Academic Work och Dagabs önskemål är att alla frågor rörande tjänsten hanteras av Academic Work.
Vi går igenom urvalet löpande och annonsen kan stängas ner innan tjänsten är tillsatt om vi gått över till urvals- och intervjufasen.
INFORMATION OM FÖRETAGET
Dagab ansvarar för att Axfoods sortiment, inköp och logistik ska fungera optimalt. Som supportbolag har Dagab en nyckelroll i Axfoods arbete med att ständigt effektivisera varuflödet från sortiment och inköp till lagerhantering och distribution.
Kontaktpersoner på detta företaget
Sara Frykedal
Consultant Manager Fanny Rosén
08-52257636
Fanny Rosén
Mette Risberg
0736448575
Hedvig Svärd
Konsultchef Catrin Laudon
Sara Frykedal
08-52257605
Fredrik Bardon
Konsultchefsassisten Anna Bengtsson
08-12 05 2224
Konsultchef Lisa Nordell
0812052231