OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Trafikledare till Schenker
Är du en lagspelare som trivs i en administrativ roll med mycket kundkontakt? Har du ett driv och är en person som får saker gjorda? Då kanske du är den vi söker för denna roll!
Vi arbetar med rekryteringsprocessen löpande vilket innebär att tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag. Ansök därför redan idag!
Om rollen
I rollen som trafikledare hos DB Schenker kommer du arbeta med att handlägga sändningar direkt mot kunder och interna leverantörer.
Du kommer i dagliga driften främst ta hand om inkommande ärenden och bokningar både via mejl, edi och telefon. Ditt uppdrag är att se till att sändningar går från punkt a till punkt b och att sändningen är planerat med en så smart logistisk lösning som möjligt.
Din profil
Vi söker dig som har gymnasial utbildning med erfarenhet av service och/eller erfarenhet av logistikbranschen antingen som chaufför, godsmottagare, leveransplanering eller dy.
Schenker arbetar med kvalité som ledstjärna och att sätta ärendet & kunden i fokus.
Vi ser därför att du är driven, har goda kommunikativa färdigheter och är service-minded.
För att nå framgång i rollen ska du trivas med operativt arbete med planering och struktur.
Om Schenker
DB Schenker i Sverige finns med kontor på orter från norr till söder och ingår i en global koncern som arbetar med att leverera logistiktjänster världen över. Utbudet av tjänster är stort och sträcker sig mellan allt från landtransporter, internationella sjö- och flygfrakter, konsulttjänster till lager- och logistiklösningar. Som medarbetare blir du en del av ett marknadsledande företag i ett globalt logistiknätverk. För DB Schenker är medarbetaren den viktigaste framgångsfaktorn.
De erbjuder personlig och yrkesmässig utveckling i ett multinationellt företag och arbetar aktivt med hälsa och gemenskap för en lustfylld arbetsmiljö. DB Schenker andas familjär stämning och de tror att det är den enskilda individens glädje och engagemang som gör skillnad
Krav för tjänsten
Gymnasial utbildning
God datorkunskap och systemvana
Flytande svenska i tal och skrift
God engelska i tal och skrift
Meriterande
Erfarenheter från transport- eller logistikbranschen
Erfarenheter från chaufförsyrket eller/och lagerarbetet med hantering av sändningar
Övrigt
Startdatum: Enligt överenskommelse
Uppdragsform: Konsultuppdrag med goda chanser till anställning hos kund
Ort: Umeå
Övrigt: Vid anställning begärs utdrag från belastningsregistret
Du söker tjänsten genom att besvara några frågor och bifoga ditt CV eller länka din Linkedin-profil. De kandidater som uppfyller grundkraven kommer att få en länk till ett personlighetstest och ett logiskt tänkande test. De som går vidare därefter bjuder vi in till digital intervju. Vi arbetar kompetensbaserat genom hela rekryteringsprocessen.
Vi går igenom urvalet löpande vilket innebär att rollen kan tillsättas innan sista ansökningsdatum. Om du har frågor om tjänsten eller rekryteringsprocessen är du välkommen att kontakta ansvarig rekryterare Michael Fredriksson via 076 – 007 95 96 eller Michael@stegra.nu.
Stegra Rekrytering AB hanterar hela rekryteringsprocessen och alla frågor om tjänsten besvaras av Stegra.