Trafikledare till Kundcenter, HK Stockholm

Arbetsbeskrivning

Försäkringskassans uppdrag är att informera om och administrera socialförsäkringen - en viktig del av vårt gemensamma skyddsnät.Ett av våra viktigaste mål är att bidra till ett Sverige med färre sjukskrivna och fler i arbete.Försäkringskassans strävan är att alla våra kunder med stort förtroende ska uppleva att vi utför vårt uppdrag enkelt, snabbt och rätt i alla situationer.Vår kultur ska därför präglas av kundfokus, tydlighet, respekt och arbetsglädje och vi arbetar ständigt för att bli en utvecklande arbetsplats med balans mellan arbete och privatliv. Vi söker engagerade medarbetare som vill göra verklig skillnad för människor och samhälle. Försäkringskassan söker Trafikledare till Kundcenter med inriktning analys Trafikledare till Kundcenter med inriktning prognos Placering: Huvudkontoret Stockholm [ Arbetsuppgifter och ansvar Kundcenter (KC)[är huvudingången till Försäkringskassan för alla ärenden via telefon och e-post.Målet är att utöka servicen och[ge kunden besked vid först kontakten.Försäkringskassans Kundcenter[är ett av Sveriges största.I rollen ingår planering och prognostisering avseende volymer och bemanning för verksamheten, att vidta åtgärder vid avvikelser i prognostiserade volymer samt följa mål och resultat inom området.Bemanningsplanering[ska optimeras för uppfyllande av verksamhetens servicenivåer.I rollen ingår också schemaläggning av resurser liksom ansvar[för central övervakning och realtidsstyrning av verksamhetens samtals- och e-posttrafik, Dessutom ingår analys och kommunicering av[mål och resultat avseende volym, produktivitet och service.Trafikledarna genomför även mätning och uppföljning av volym-, produktivitets- och servicemått för verksamheten på central nivå.Som trafikledare rapporterar du till nationell chef för Kundcenter.Kvalifikationer Du har[högskolekompetens eller motsvarande som kan bedömas likvärdig.Har du erfarenhet från bemanningsplanering och från liknande verksamhet är det meriterande.Du är strukturerad, noggrann och strategisk.Du är också mål- och resultatinriktad, kvalitetsmedveten samt har analytisk förmåga.Du har goda kunskaper i Officepaketet och verksamhetsstyrning.Du har också muntlig och skriftlig kommunikativ förmåga.Det är en fördel om du tidigare har arbetat med Teleopti och CallGuide och om du har kunskaper i arbetstidslagstiftningen.Övrigt[[ Vi söker två trafikledare med inriktning mot analys och prognos.Tjänsterna är på heltid och tillsättning sker efter överenskommelse.Försäkringskassan utför viss ekonomisk personkontroll innan beslut om anställning fattas. [Du behöver inte bifoga betygskopior och liknande till din ansökan, dessa tas med till en eventuell intervju.Skicka ansökan genom att klicka här nedan.Försäkringskassan arbetar aktivt för att vara en myndighet fri från diskriminering.Vi välkomnar sökanden oavsett kön, etnicitet, religion, funktionshinder, sexuell läggning eller ålder.

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Försäkringskassan
  • 2 platser
  • Heltid/Deltid
  • Publicerat: 26 oktober 2009
  • Ansök senast: 6 november 2009

Liknande jobb