OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Ikano Bank skapar möjligheter till en bättre vardag genom att erbjuda enkla, rättvisa och prisvärda tjänster som möjliggör en sund ekonomi för många människor. Vår verksamhet strävar efter att göra skillnad för många människor genom att leverera en fantastisk kundupplevelse. Detta genom en effektiv drift med hög kvalitet och ett kundorienterat tillvägagångssätt. Att säkerställa att medarbetarna har rätt förutsättningar i mötet med kunderna och ge kunderna en möjlighet att träffa Ikano Bank genom ett urval av digitala verktyg.
Vi erbjuder dig
Du kommer att vara en del av Ikano Bank, där vi tillsammans alltid strävar efter att utmana de etablerade sätten och fokuserar på att skapa genomgående enkla digitala upplevelser som gör vardagens finansiella transaktioner lättare för våra kunder. Du kommer att vara en del av vårt Nordiska Operations team och rapportera till Head of Operations SE, NO, Fi. Detta är en möjlighet för dig utvecklas och växa tillsammans med oss på Ikano Bank. Tillsammans skapar vi en bättre arbetsplats där människor inspireras att göra sitt bästa och samtidigt bidra till ett bättre liv for våra kunder och långsiktig framgång för Ikano.
Rollen
Resursplanerare/Trafikledare är en extremt viktig roll för att vi ska kunna ge våra kunder en högkvalitativ service. Tillsammans med en kollega och i nära samarbete med teamen säkerställer du en smidig och effektiv drift av vår nordiska kundservice.
Som Resursplanerare/Trafikledare har du en operativ roll, du övervakar samtalsflödet i realtid för att omedelbart kunna agera på de förändringar som behöver göras. En viktig del i rollen är även att analysera och planera det administrativa arbetet såsom ärendehanteringstid, coachning, utbildning, möten, projektarbete, administration och produktivitetsgap. Du ansvarar för att vi har rätt antal kompetenser i varje arbetsgrupp. Du behöver även jobba för att kontinuerligt förbättra vår interna effektivitet och säkra en leverans efter våra uppsatta mål.
Du kommer i nära samarbete med vår Work Force Manager säkerställa att vi uppnår gemensamma mål. Genom att bidra med analyser av data lägger du tillsammans med WFM prognoser och fastställer vilka aktiviteter som ska prioriteras. Tillsammans säkerställer vi ett proaktivt arbetssätt för att skapa så stor kund- och medarbetarnytta som möjligt.
Är du rätt för Ikano?
För att du ska lyckas i den här rollen tror vi att du som person är en mycket bra lagspelare, lyssnare och en bra kommunikatör. Du är strukturerad och klarar av att ha flera uppgifter som löper parallellt. Du är proaktiv, innovativ och vågar testa nya lösningar. Att finna lösningar genom analys är något som är naturligt för dig.
Du har erfarenhet av att arbeta med system som används i kundtjänst samt är en erfaren användare av Microsoft Office-paketet. Vi ser gärna att du har arbetat med liknande arbetsuppgifter tidigare och har insikt i hur schemaläggningsprogram som Proscheduler fungerar.
Du är bekväm att arbeta med engelska, både skriftligt och talat.
Ansökan
Ansök så snart som möjligt, sista ansökningsdatum är 30 April 2021
Om oss
Ikano Bank erbjuder enkla och schyssta banktjänster och finansiella lösningar för de många människorna och företag. Vårt utbud till konsumenter omfattar kreditkort, lån och sparkonton. Vi tillhandahåller säljfinansiering och lojalitetsprogram till samarbetspartners inom detaljhandeln samt erbjuder företag olika leasing- och factoringlösningar. Ikano Banks närvaro i ett flertal länder i Europa gör att vi kan erbjuda både lokalt och internationellt anpassade lösningar. Ikano Bank är en del av Ikano Group, som är en internationell grupp av företag som arbetar inom områdena bank, försäkring, bostäder och detaljhandel.
Vår vision är att skapa möjligheter för en bättre vardag. Vi gör detta genom att samarbeta för att skapa enkla och meningsfulla lösningar baserade på rättvisa villkor som ger värde för våra kunder. Ikano Group grundades 1988 och ägs av familjen Kamprad. Ta reda på mer om oss på www.ikanogroup.com