Trafiklots

Arbetsbeskrivning

Beskrivning

Vill du vara med och bidra till en effektiv logistik inom byggbranschen? Servistik söker nu en trafiklots till vår verksamhet i Norra Djurgårdsstaden. Uppdraget har högt satta mål som handlar om minskad miljöbelastning från transporter samt en effektiv materialhantering inom hela området.

Arbetsuppgifter

Som trafiklots arbetar du med optimering av trafiken på byggområdet genom att hantera kundernas beställningar av slottider för inpassering på området. Ditt uppdrag är att säkerställa ett smidigt inflöde av fordon, vid behov lotsa bilarna på området och att återrapportera utförda arbeten. Du arbetar med datorn och telefonen som huvudsakliga redskap, men har också direktkontakt med personer som ska passera in på området. I ditt ansvar ingår att upprätthålla en säker och korrekt hantering av grindar och behörighetssystem, vilket bland annat innefattar att administrera utbildningar kring systemet, registrera passerkort och hantera felanmälningar av grindar. Även övrig administration i form av exempelvis fakturakontroller och beställning av material ingår i rollen.

Våra öppettider är måndag till torsdag 06.00-18.00 och fredag 06.00-17.00, där du arbetar enligt fastställt schema. Anställningsformen är tidsbegränsad, med möjlighet till förlängning.

Din profil

Vi söker dig som trivs i en varierad roll som innefattar såväl självständigt arbete framför datorn som kundkontakter. Du har gymnasiekompetens och kan ha kompletterat den med påbyggnad inom administration eller ekonomi. Du har tidigare arbetat med både administration och kundkontakter i någon form. Erfarenhet från transport- eller logistikbranschen ser vi som meriterande, såväl som tidigare arbete med fakturahantering. Du besitter förmågan att hantera flöden och se helheter och att med ditt arbete bidra till en effektiv arbetsplats.

Som person är du trygg i dig själv och har god självinsikt. Du förstår vikten av god service till såväl kunder som kollegor och anstränger dig för att leverera lösningar som bidrar till företagets mål. I stressiga situationer har du förmågan att behålla ditt eget lugn och att fatta de beslut som krävs för att komma framåt. Då vi inom Servistik arbetar med en förändringskultur är det viktigt att du är bekväm med förändringar och drivs av att bidra till förbättring av såväl ditt eget arbete som organisationen.

Vad erbjuder vi?

På Servistik är vi övertygade om att kontinuerlig utveckling ökar vår konkurrenskraft på marknaden och erbjuder våra medarbetare både personlig och yrkesmässig utveckling. VI tror att du måste trivas med att arbeta med utveckling och förbättring för att passa in långsiktigt i vår organisation.

Har du drivet och viljan att ta nästa steg i karriären och arbeta i en spännande bransch i en ansvarstagande roll? Då tror vi att detta är rätt utmaning för dig! Ansök redan idag, urval och intervjuer sker löpande.

Om oss

Servistik är ett logistikföretag med huvudkontor i Linköping. För närvarande driver vi verksamhet i Östergötland, Blekinge och Stockholmsområdet med en uttalad ambition att växa vidare även utanför dessa områden. Vår affärsidé handlar om att erbjuda flexibla logistiklösningar med fokus på effektivitet och långsiktighet till industri- och byggsektorn.

Vi strävar efter att erbjuda våra medarbetare ett stimulerande och utmanande arbetsklimat där alla har möjligheten att tycka, tänka och påverka. Vi arbetar efter värderingarna ansvar, engagemang och utveckling.

Kontaktpersoner på detta företaget

Veronica Elgstrand

Gabriella Herner
010-2147509
Veronica Elgstrand
010-214 75 61
Linda Carinci
010-214 75 09
Elin Funqvist

Joanna Engström
013 32 94 07
Gabriella Herner

Stina Falk

Stina Falk
010-214 75 81
Elin Funqvist
010-2147509

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Servistik
  • 1 plats
  • 3 - 6 månader
  • Heltid
  • Lön enligt överenskommelse
  • Heltid Tidsbegränsad anställning med möjlighet till förlängning.
  • Publicerat: 2 maj 2016

Besöksadress

Finnögatan 14 582 78, Linköping
None

Postadress

Finnögatan 14
Linköping, 58278

Liknande jobb


21 november 2024