OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Strax norr om Göteborg längs Göta älv ligger Ale kommun med en befolkning som ökar mest i regionen. Vi växer med 200 bostäder om året. Frågar du våra nya Alebor är goda kommunikationsmöjligheter, skog och vatten i vacker natur några anledningar. Kalla det gärna livskvalitet.
I kommunen är vi cirka 2 500 anställda som ger Aleborna inspiration att följa sina drömmar. Då krävs riktigt bra medarbetare. Vill du möta Alebornas förväntningar med oss?
Sektor samhällsbyggnads uppdrag är att säkerställa att kommunens invånare har en god boende- och livsmiljö i ett långsiktigt hållbart samhälle. Vi lämnar råd och upplysningar till allmänhet och företag, men är också tillsynsmyndighet inom våra verksamhetsområden.
Infrastrukturenheten ingår i verksamhet Teknik i sektor samhällsbyggnad. Inom verksamhet Teknik finns förutom infraenheten även Renhållning samt Gata-Park drift och VA drift.
Ale kommun söker en trafikplanerare till sektor samhällsbyggnad. Tjänsten är placerad på infrastrukturenheten inom den tekniska verksamheten. En viktig del i enhetens arbete är delaktigheten i kommunens samhällsplanering i såväl framtagande av detaljplaner som bygglovsfrågor. Enheten arbetar också med kommunens trafikplanering för en förbättrad trafiksäkerhet, framkomlighet och miljö. Infrastrukturenheten ansvarar för planering och genomförande av nödvändiga investeringar avseende ny VA-försörjning, gator, gång- och cykelvägar och allmänna platser samt parkeringsplatser. På enheten arbetar idag 13 personer, vilket gör att vi har ett nära samarbete i de flesta frågor.
ARBETSUPPGIFTER
I det expansiva skede kommunen befinner sig i har du som trafikplanerare många varierande arbetsuppgifter. Arbetet med detaljplaner kommer vara i fokus för denna tjänst. Som trafikplanerare med inriktning mot plan kommer du vara en av våra experter inom trafikområdet som ansvarar för och medverkar vid utredningar och planering för samtliga trafikslag i samband med kommunens detaljplanearbete.
Tjänsten innebär mycket information till och kontakt med kommuninvånarna och ställer höga krav på god servicekänsla och kommunikationsförmåga. Kontakter med politiker och myndigheter är också vanligt förekommande. Arbetet är självständigt och det finns stora möjligheter att själv utforma arbetet. För rätt person erbjuds en spännande tjänst där du får vara delaktig i de utmaningar som kommunen står inför. Du kommer att bli en del av en sammansvetsad grupp med mycket kontakter både inom och utanför kommunen. Ale kommun är mån om sin personal och ger utrymme för flexibilitet samt personlig utveckling inom organisationen. Kommunen tillämpar tillitsbaserat ledarskap vilket innebär att vi arbetar närmare politiken genom dialog.
KVALIFIKATIONER
Vi söker dig som har flera års yrkeserfarenhet inom området. Vi ser gärna att du har erfarenhet av kommunalt eller annat offentligt arbete. För att lyckas har du intresse för att samverka med andra kommunala experter, privata exploatörer, konsulter och med allmänhet.
Relevant högskoleutbildning är ett krav. Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet och vill att du har en god förmåga till samarbete och att bygga förtroendefulla relationer. Du är duktig på att kommunicera och du innehar en god problemlösningsförmåga och ett kreativt tankesätt. B-körkort är ett krav.
Du har god förmåga att uttrycka dig i tal och skrift på svenska. Vi har som ambition att ligga i framkant när det gäller digitalisering i arbetssätt och arbetsmetoder och som medarbetare hos oss har du en viktig roll i utvecklingsarbetet.
Din nya arbetsplats präglas av god stämning, driv, entusiasm och framåtanda. Kort sagt en arbetsplats där medarbetarna trivs.
Känner du igen dig och är mogen för att utvecklas i en expansiv kommun och på en ovanligt trevlig enhet så är du välkommen med din ansökan.
ÖVRIGT
Månadslön. Individuell lönesättning.
Vi strävar efter en jämn könsfördelning och ser mångfald som en styrka och välkomnar därför sökande med olika bakgrund.
Inför rekryteringsarbetet har vi tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanber oss därför bestämt kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande.
Vi använder e-rekrytering för att effektivisera och kvalitetssäkra rekryteringsarbetet. Alla dina uppgifter sparas på ditt CV-konto och du kan enkelt logga in och uppdatera dina uppgifter när du vill. Fyll därför i dina uppgifter så omsorgsfullt som möjligt för att ge en rättvisande bild av dig själv.
Dina personuppgifter behandlas i Visma Recruit under rekryteringsprocessen och i den utsträckning detta är nödvändigt för att uppfylla lagstiftningen. Ansökan raderas 24 månader efter avslutande av rekrytering. Om du har ett Visma Recruit-konto kan du använda redigeringen av din profil för att radera, ladda upp och redigera information. Kontakta annars Ale kommun.
Vi vill upplysa om att din ansökan är en offentlig handling enligt offentlighetsprincipen.