OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
X-trafik är en avdelning i Hållbarhetsförvaltningen inom Region Gävleborg som organiserar den regionala kollektivtrafiken i länet.
ARBETSUPPGIFTER
Uppdraget som trafikplanerare innebär att tillsammans med väghållare och trafikföretag skapa bra trafiklösningar vid störningar som uppstår i samband med vägarbeten, avstängningar, evenemang etc. I uppdraget ingår att skriva och distribuera trafikinformation, samt ha huvudansvaret för TIMS (system för störningsinformation till hemsidan, reseplanerare, monitorer, sms mm). Vidare kommer du verka som planeringsstöd för trafikutvecklarna och på uppdrag driva projekt/utredningar.
KVALIFIKATIONER
För uppdraget behövs god kännedom om trafiksystemet, samt data- och systemvana. Arbetet ställer krav på förmåga till självständigt arbete, organisationsförmåga, administrativ vana och ansvarstagande. Därtill krävs social kompetens, förmåga att samarbeta och att bygga relationer med samarbetspartners. Stor vikt kommer att läggas vid personlig lämplighet.
ÖVRIGT
Region Gävleborg är en proaktiv samhällsaktör med erfarenheter som sträcker sig över 150 år. Vi bidrar till att skapa välfärd och livskraft för våra invånare och sätter deras bästa i fokus genom vår historia, vår framtidstro och dagens arbete. Vår värdegrund är professionalism och ansvar, respekt och ödmjukhet samt öppenhet och ärlighet.
Vi erbjuder hög kvalificerad kompetens inom hälso- och sjukvård, regiontrafik, kulturutveckling, folkbildning och regional utveckling som tillsammans ökar attraktionskraften för vår region.
Vi ger människor goda förutsättningar för ett aktivt liv med ökad livskvalitet. Det gör oss till en modern och livskraftig aktör som är under ständig utveckling och som visar på en stark framtidstro.
Med cirka 6 650 medarbetare är vi regionens största arbetsgivare som driver samhällsutvecklingen framåt för ett livskraftigt Gävleborg. Välkommen till oss!
-----------------------------------------------------------
Region Gävleborg använder sig av e-rekrytering.
Uppgifterna sparas enligt personuppgiftslagen (PUL) och du behöver inte fylla i dem igen om du ska söka ett jobb hos oss vid ett senare tillfälle. Däremot kan du enkelt logga in och uppdatera dina uppgifter när du vill.
Alla dina ansökningar sparas under din egen inloggning på www.offentligajobb.se där du även når ditt CV. Givetvis är det bara behörig personal som kan komma åt dina uppgifter.
Information till rekryteringskonsulter och annonssäljare:
Vi har redan beslutat var vi vill synas med våra platsannonser samt vilket stöd vi vill ha i rekryteringen. Vi kommer inte att köpa annonsplats eller tjänster för pågående rekrytering och ber er därför att inte kontakta oss med sådana erbjudanden
Kontaktpersoner på detta företaget
Andreas Eriksson, Avdelningschef
0270-741 35, 070-698 15 66
Göran Unger, Avdelningschef
070-332 63 76
Andréas Eriksson, Enhetschef
0270-741 35, 070-698 15 66
Peter Kollin, Hållbarhetsdirektör
072-207 53 43
Hanna Höghielm, tf Hållbarhetsdirektör
026-15 83 09
Helena Eklind, Teamledare
0270-741 55, 072-513 21 01
Jenny Bergström, Enhetschef
070-228 75 34, 0270-741 24
Hanna Höghielm, Hållbarhetsdirektör
026-15 83 09
Emma Mårtensson, Tf avdelningschef
026-53 11 81
Camilla Larssen, Folkhälsoutvecklare
026-27 92 77