Trafiksamordnare på timanställning till SJ Trafikledning

Trafiksamordnare på timanställning till SJ Trafikledning

Arbetsbeskrivning

SJ för människor närmare varandra, varje dag.

SJ är ett svenskt reseföretag som erbjuder hållbara tågresor i egen regi och i samarbete med andra. SJ är ett av Sveriges grönaste varumärken och en del av lösningen för att klimatmålen ska nås. Koncernens 5400 medarbetare i Sverige och Norge bidrar alla till ökat tågresande – framtidens sätt att resa.
Som marknadsledande tågoperatör knyter SJ ihop Sverige, Norge, liksom Skandinaviens huvudstäder och varje dag möts våra kunder och medarbetare på någon av våra 1500 avgångar från över 400 stationer. SJ ägs av svenska staten och har som uppdrag att driva lönsam persontrafik på järnväg.

Nu söker vi på SJ Trafikledning Trafiksamordnare på timanställning. Ta chansen och bli vår kollega redan i dag!

Den operativa verksamheten inom Trafikledningen är tillgänglig hela trafikdygnet för att kunna stödja och kvalitetssäkra leverans till kund. Ambitionen och inriktningen är att skapa en tydlig och stark kundfokuserad trafikledning som alltid kan fatta riktiga beslut kring normala och onormala trafiklägen.

Arbetsuppgifter och ditt huvudsakliga ansvar
Som trafiksammordnare är du en nyckelperson i den operativa delen av vår verksamhet. Du ansvarar över samordningen av trafiken, den operativa planeringen vid avbrott men även att vi levererar den kvalité våra kunder förväntar sig av oss. Som trafiksammordnare använder man sig av flera system för att kunna bevaka tågtrafiken, detta för att kunna säkerställa informationsflödet in och ut från trafikledningen. Du ansvarar själv över att hålla dig uppdaterad kring banarbeten eller väderlek som kan komma att påverka våra avgångar. När inställelser sker är du ansvarig till att säkerställa den ersättningstrafik som behövs till våra kunder och följa upp att resenärerna tar sig från punkt A till punkt B.

Förutom att säkerställa den dagliga tågverksamheten ansvarar trafiksammordnaren att vår kund möts av rätt information kring vår trafik. Vi jobbar ut mot kund via webb, sms och skyltning vid plattform. Men även via våra interna system. Din huvudsakliga uppgift är att säkerställa våra dagliga avgångar med rätt komfort, största möjliga punktlighet och rätt information till våra kunder.

Utbildning


• Treårigt gymnasium
• Högskole/Universitetsutbildning inom relevant område är meriterande

Erfarenhet
Som person har du lätt att ta till dig stora mängder information och av att jobba med olika IT-stöd. Du har lätt för att uttrycka dig i tal och skrift och kan jobba under stressiga förhållanden med många bollar i luften.

Kvalifikationer och personliga egenskaper
Du har en hög stresstålighet och förmåga att ta initiativ. Du har förmåga att prioritera och fatta beslut i komplexa och pressade situationer. Din simultankapacitet är god, likaså din samarbetsförmåga. Som person är du serviceinriktad, har kundfokus och är kommunikativ med god förmåga att uttrycka dig i tal och skrift, både på svenska, danska, norska och engelska.

Punktlighet är SJs viktigaste hållbarhetsmål. Alla medarbetare bidrar till att tågen ska vara punktliga och att vi respekterar varandras tid. För att vara en hållbar tågoperatör så vet vi på SJ att mångfald likväl bidrar till SJs affärsnytta. Vi välkomnar dig med olika bakgrund, erfarenhet och kompetens.

Om anställningen
Tjänsten är en timanställning alternativt Allmän visstid under 6 månader och arbetet är förenat med skiftgång måndag – söndag. Urval kommer att ske löpande så tveka inte att lämna in din ansökan redan idag. Välkommen!

Vid anställning kommer du få en heltids internutbildning som pågår heltid alternativt timtid under ca 10 veckor, på vårt härliga kontor i Göteborg, med utbildningsstart Mars månad.

Ansökan
Vi jobbar med löpande urval så vänta inte med att skicka in din ansökan. 


SJ vet att mångfald ger fler perspektiv och ökar SJs konkurrenskraft. Vi välkomnar därför sökanden med olika bakgrunder som vill vara med och bidra till ett inkluderande arbetsklimat. Varmt välkommen med din ansökan!

Kontaktpersoner på detta företaget

Rekryteringsadministrationen SJ

Teija Korhonen, Gruppchef
010-751 5670
Bitte Tomasson
010-751 8110
Carola Hillberg, Gruppchef
010-751 5305
Gun Wiik, Gruppchef
010-751 6574
Ulf Andersson, Gruppchef
010-751 6586
Bengt Mörk, Gruppchef
010-751 8117
Lena Radeberg, Gruppchef
010-751 6138
Om du har frågor om ansökningsverktyget vänligen kontakta Charlotta Källgren, HR admin
010-751 5561
Anders Berggren, Gruppchef
010-751 6177

Sammanfattning

  • Arbetsplats: SJ AB
  • 1 plats
  • 3 månader – upp till 6 månader
  • Deltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 1 februari 2022
  • Ansök senast: 15 februari 2022

Besöksadress

Vasagatan 10
None

Postadress

Centralplan 19
Stockholm, 10550

Liknande jobb


22 juli 2024

22 juli 2024