OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Utforska meningsfullt arbete som Administratör på Trafikverket. Delta i infrastrukturprojekt och bidra till samhällsutveckling. Ansök nu och bli en viktig del av ett professionella team på en statlig myndighet, urval ser löpande med sista ansökningsdag 2/1-24.
OM TJÄNSTEN
Vi söker en administratör till Trafikverket i Göteborg för att stärka två projektteam under ledning av projektenhetschefer. Din roll innebär självständigt arbete med att följa upp och strukturera beställningar av arbetskläder samt att diarieföra handlingar och säkerställa projektens administrativa processer.
Du kommer även att stödja projekten genom ekonomihantering på uppdrag av projektingenjör eller projektledare. Det inkluderar att skapa bokföringsordrar, arbetsordrar, kontera fakturor och initiera nya uppdrag.
För att säkerställa smidiga arbetsflöden inom projekten, kommer rollen också innebära att du ansvarar för att tillhandahålla och stödja projektteamen genom att registrera och hantera användarkonton för konsulter. Det ingår även att ansöka om behörigheter, samt att ta bort konton när avtal avslutas. Vid behov kommer du även att skapa strukturer i projektens lagringsytor på begäran från projektteamen.
Dina ansvarsområden omfattar också att förbereda underlag för annonser, hantera brevutskick enligt planprocessen, och sammanställa samt paketera underlag för planprövning enligt befintlig checklista. Dessutom kan det förekomma arbetsuppgifter som mötesbokningar och fikabeställningar på begäran från projektteamen.
Du erbjuds
- En spännande arbetsmiljö med möjlighet att påverka och bidra till hållbar samhällsutveckling.
- En meriterande erfarenhet av att arbeta statligt.
Som konsult för Academic Work erbjuder vi stora möjligheter för dig att växa professionellt, bygga ditt nätverk och skapa värdefulla kontakter för framtiden. Läs mer om vårt konsulterbjudande.
ARBETSUPPGIFTER
Arbetsuppgifter
* Fakturahantering
* Administrering av behörigheter
* Avrop av utrustning
* Administrering i Sharepoint
* Diarieföring av handlingar
* Kalender- och mötesbokningar
* Kursanmälningar
* Säkerställa övrig administrativ hantering inom projektenheterna
VI SÖKER DIG SOM
- Gymnasium eller annan utbildning som bedöms likvärdig
- Mycket goda kunskaper i MS Office eller likvärdigt
- Kunna kommunicera obehindrat på svenska och engelska, såväl i tal som skrift då det krävs i dagliga arbetsuppgifter
- Minst tre (3) års arbetslivserfarenhet som administratör/assistent
För att lyckas i rollen har du följande personliga egenskaper:
- Strukturerad
- Självgående
- Serviceinriktad
Övrigt:
- Timbaserad månadslön
- Vikingsgatan - Göteborg
Vår rekryteringsprocess
Denna rekryteringsprocess hanteras av Academic Work och vår kunds önskemål är att alla frågor rörande tjänsten skickas till Academic Work.
Vi tillämpar löpande urval och annonsen kan därmed komma att tas ned innan sista ansökningsdag om det är så att vi har gått vidare till urvals- och intervjufas. Rekryteringsprocessen innehåller två urvalstest: ett personlighetstest och ett test i kognitiv förmåga. Testerna är ett verktyg för att kunna hitta den kandidat med högst potential för tjänsten samt främja jämlikhet, mångfald och en rättvis rekryteringsprocess.
Kontaktpersoner på detta företaget
Sara Frykedal
Consultant Manager Fanny Rosén
08-52257636
Fanny Rosén
Mette Risberg
0736448575
Hedvig Svärd
Konsultchef Catrin Laudon
Sara Frykedal
08-52257605
Fredrik Bardon
Konsultchefsassisten Anna Bengtsson
08-12 05 2224
Konsultchef Lisa Nordell
0812052231