Trafikverket söker Supporttekniker!

Trafikverket söker Supporttekniker!

Arbetsbeskrivning

Har du ett tekniskt sinne och är intresserad av att jobba som supporttekniker hos en stor arbetsgivare i Göteborg? Då ska du titta hit!
VI letar efter ett Helpdesktekniker/IT-support i första linjen till Trafikverket!
Tjänsterna är på heltid och planeras att börja i mitten på juni. I första hand kommer kontrakt att skrivas på ett år men för rätt person finns det stora möjligheter att bli mer långvarig hos Trafikverket!
På Trafikverket bidrar alla till en trivsam arbetsmiljö, med god kamratlighet och att jobba med att dela med sig och att förbättra rutiner och arbetssätt!

Dina arbetsuppgifter i huvudsak
Som supporttekniker för användare på Trafikverket kommer du att arbeta betydligt bredare än i en traditionell supportteknikerroll.
• Supportteknikern arbetar med att ta emot, registrera, kategorisera, eskalera och lösa inkommande ärenden inom IT och telefoni.
• Trafikverket har som uppgift att lösa så många ärenden som möjligt vid första kontakt men vid behov lämnas tidskrävande och mer komplexa problem vidare till andra linjens support. Vid störningar ska det så snabbt som möjligt återställas till normal drift av tjänster, så att tillgänglighet och stöd upprätthålls enligt överenskomna servicenivåer och med så liten påverkan på verksamheten som möjligt.
• Trafikverket arbetar med incidenter, felsökning, integrationer och skräddarsydda/egenutvecklade IT-lösningar och agerar första mottagningspunkt för Trafikverkets användare. Fokus är användarstöd mot användare avseende hård- och mjukvara (inkl. mobila enheter) samt behörigheter.

Vem är du?
Hos Trafikverket är följande egenskaper viktiga:
• God social kompetens och har hög servicekänsla gentemot användare.
• Driven och har ett seriöst intresse av IT och användarservice.
• Goda tekniska kunskaper inom IT.
• God analytisk förmåga, för att snabbt kunna identifiera fel och ge en lösning.
• Behärskar svenska och engelska i både tal och skrift.
• En lojal och pålitlig lagspelare.

Vi ser att du har:
• Dokumenterad erfarenhet av god förståelse för och tillämplning av kundkommunikation.
• Dokumenterad erfarenhet av god problemlösningsförmåga och felsökningsmetodik.
• Minst 9 månaders erfarenhet inom yrkeskategorin, under de senaste 18 månaderna.
• Dokumenterad erfarenhet av att ge support på Microsoft Windows och Microsoft Office.


Om verksamheten
Vi vill att du ska må bra och trivas med oss på Poolia. Därför erbjuder vi dig friskvårdsbidrag, rabatter på olika träningsanläggningar och ordnar regelbundet digitala aktiviteter. Självklart omfattas din anställning på Poolia av kollektivavtal, försäkringar, tjänstepension. Poolia har ett fokus: att tillsätta kvalificerad kompetens på tjänstemannaområdet. Avgränsningen är vår styrka och det som gör oss till branschens kanske mest erfarna rekryteringskonsulter. Vi har en gedigen erfarenhet inom en rad specialistområden. Vi förstår företagen och deras affärsvillkor. Och vi har en urvalsfilosofi som identifierar varje individs unika förmågor. Tillsammans med en kvalitetssäkrad process, modern kandidatwebb och ledande digitala verktyg är detta grunden i vårt erbjudande – Rätt individ. På rätt plats. Alltid.

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Poolia Väst AB
  • 2 platser
  • 6 månader eller längre
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 25 maj 2022
  • Ansök senast: 23 juni 2022

Liknande jobb


23 november 2024

22 november 2024

22 november 2024