Trafikverket söker Supporttekniker!

Trafikverket söker Supporttekniker!

Arbetsbeskrivning

Har du ett tekniskt sinne och är intresserad av att jobba som First Line supporttekniker i Göteborg? Då ska du titta hit! VI letar efter ett flertal Helpdesktekniker/IT-support i första linjen till Trafikverket! Tjänsterna är på heltid och planeras att börja så snart som möjligt och sträcker sig till 31 maj 2024 men för rätt person finns det stora möjligheter att bli långvarig hos Trafikverket!

På Trafikverket bidrar alla till en trivsam arbetsmiljö, med god kamratlighet och att jobba med att dela med sig och att förbättra rutiner och arbetssätt!

Dina arbetsuppgifter i huvudsak
Som supporttekniker för användare på Trafikverket kommer du att arbeta betydligt bredare än i en traditionell supportteknikerroll. Supportteknikern arbetar med att ta emot, registrera, kategorisera, eskalera och lösa inkommande ärenden inom IT och telefoni. Trafikverket har som uppgift att lösa så många ärenden som möjligt vid första kontakt men vid behov lämnas tidskrävande och mer komplexa problem vidare till andra linjens support.

Vid störningar ska det så snabbt som möjligt återställas till normal drift av tjänster, så att tillgänglighet och stöd upprätthålls enligt överenskomna servicenivåer och med så liten påverkan på verksamheten som möjligt. Trafikverket arbetar med incidenter, felsökning, integrationer och skräddarsydda/egenutvecklade IT-lösningar och agerar första mottagningspunkt för Trafikverkets användare. Fokus är användarstöd mot användare avseende hård- och mjukvara (inkl. mobila enheter) samt behörigheter.

Vem är du?
För att vara aktuell för jobbet som Helpdesk/Supporttekniker i första linjen har du ett tekniskt sinne och trivs att jobba i en supportroll där stort fokus ligger på att ge god service till Trafikverkets medarbetare. Goda kunskaper om datorer, kringutrustning, operativsystem, nätverk, kommunikation samt informationssäkerhet behövs också! Du ska kunna kommunicera obehindrat på svenska och engelska, såväl i tal som skrift. I övrigt ser vi att du har:

IT gymnasium eller likvärdig utbildning inom IT.
Dokumenterad erfarenhet av kundkommunikation ex. arbete inom Servicedesk.
Dokumenterad erfarenhet av god problemlösningsförmåga och felsökningsmetodik.
Minst 6 månaders erfarenhet inom yrkeskategorin, under de senaste 24 månaderna.
Dokumenterad erfarenhet av att ge support på Microsoft Windows och Microsoft Office.

Om verksamheten
Vi vill att du ska må bra och trivas med oss på Poolia. Därför erbjuder vi dig friskvårdsbidrag, rabatter på olika träningsanläggningar och ordnar regelbundet digitala aktiviteter. Självklart omfattas din anställning på Poolia av kollektivavtal, försäkringar, tjänstepension. Poolia har ett fokus: att tillsätta kvalificerad kompetens på tjänstemannaområdet. Avgränsningen är vår styrka och det som gör oss till branschens kanske mest erfarna rekryteringskonsulter. Vi har en gedigen erfarenhet inom en rad specialistområden. Vi förstår företagen och deras affärsvillkor. Och vi har en urvalsfilosofi som identifierar varje individs unika förmågor. Tillsammans med en kvalitetssäkrad process, modern kandidatwebb och ledande digitala verktyg är detta grunden i vårt erbjudande – Rätt individ. På rätt plats. Alltid.

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Poolia Väst AB
  • 2 platser
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 18 oktober 2023
  • Ansök senast: 5 november 2023

Liknande jobb


20 december 2024

20 december 2024

1 line support

1 line support

20 december 2024