Trafikverket söker två specialister inom användarsupport

Arbetsbeskrivning

Har du ett stort intresse av användarsupport och systemförvaltning? Om svaret är JA - då kanske just du vill bli vår nya administratör/supportspecialist av underhållssystemet Maximo med inriktning på användarsupport och utbildning?


Trafikverket söker två specialister inom användarsupport

Arbetsuppgifter

Trafikverket inför nya och gemensamma arbetssätt för styrning av underhållsarbete inom väg och järnväg. Det nya arbetssättet skapar möjligheter till förbättrad uppföljning av utfört underhåll, ökad kunskap om anläggningarna samt bättre planering och effektivare hantering av resurser. Arbetssättet stöds i huvudsak av IT-applikationen, IBM Maximo. Just nu är det version 7.6.1 som är implementerad av detta standardiserade underhållssystem. Trafikverket söker två verksamhetsnära supportspecialister till den enhet som ansvarar för applikationen.
De huvudsakliga arbetsuppgifterna är att stötta, supporta och utbilda våra slutanvändare av applikationen. Det innebär:
ingå i den förvaltning som ansvarar för applikationen med tillhörighet i teamen för användarsupport och utbildning
svara på och vara behjälplig i de användarsupportärenden som inkommer till förvaltningen.
vara delaktig i planering och genomförande av utbildning antingen via klassrumsledda utbildningar och/eller via Skype
skapa och ajourhålla dokumentation som utbildningsmaterial, lathundar för bättre funktionalitet, rutiner för förvaltningen mm
ingå i utvecklingen och det ständiga förbättrandet av förvaltningen.

Du kommer också vara en del av testteamet vid nya releaser/versioner av IT stödet och medverka i utredningar av olika slag.



Övrig information

Vi använder främst mail (från mejladress: noreply@heroma.se) för att göra utskick och kallelser. Kolla din inkorg och även skräppost/SPAM regelbundet under denna tid för att vara säker på att du får all information från oss!
Önskar du att arbeta delvis på distans? I den här tjänsten kan det finnas möjlighet att arbeta hemifrån upp till 40 procent av din arbetstid.
#LI-Hybrid
I denna rekrytering används webbaserade tester som en del i urvalet. Intervjuerna är preliminärt planerade att hållas den 20-21 juni/ 2023 via Skype.

Kvalifikationer

Vem är du?
För att lyckas i den här rollen är det viktigt att du kan ta egna initiativ och hitta lösningar på kluriga problem. Du arbetar på ett strukturerat sätt och sätter fokus på ordning och reda. Du kommunicerar dagligen både skriftligt och muntligt med Trafikverkets användare varför du behöver ha god kommunikativ förmåga och vara pedagogisk för att kunna ge en god service. Det är också viktigt att du trivs i samarbetet med andra då det är en roll med många sociala kontakter, både fysiskt och digitalt.
Vi söker dig som har:
eftergymnasial utbildning inom IT/ teknik eller motsvarande utbildning i kombination med erfarenhet som vi bedömer likvärdiga
minst två års aktuell erfarenhet av att ha arbetat med användarsupport i första linjens support, på ett större företag eller myndighet
erfarenhet av ärendehantering, inkl dokumentation i ett ärendehanteringssystem
erfarenhet av att självständigt förbereda och hålla i interna utbildningar
erfarenhet av att ta fram dokumentation av typen lathundar, rutiner, manualer, utbildningsmaterial
goda kunskaper i svenska i tal och skrift.

Det är meriterande (men inget måste) om du har relevant erfarenhet av arbeta i Maximo eller liknande underhållsystem.

Ansökan

De frågor som du får besvara när du skickar in din ansökan kommer att ligga till grund för det första urvalet vi gör. 
Som sökande till Trafikverket kan du eventuellt behöva gå igenom en säkerhetsprövning. Den innehåller säkerhetsprövningssamtal och registerkontroll innan anställning, om tjänsten är placerad i säkerhetsklass. I vissa fall krävs svenskt medborgarskap för säkerhetsklassade tjänster.
Inom verksamhetsområde Underhåll ansvarar vi för leveransen av säkra och tillgängliga vägar och järnvägar. Genom att förvalta, underhålla och utveckla det befintliga och framtida väg- och järnvägssystemet lägger vi grunden för näringslivets godstransporter och miljoner människors resande - varje dag, året om. Kompetensutveckling står högt på vår agenda, oavsett vilken roll du har eller var du befinner dig i yrkeslivet. Hos oss gör du skillnad!
På Trafikverket jobbar vi med att göra Sverige närmare. Vi tror på att en förening av olika erfarenheter, bakgrunder och perspektiv är den bästa grunden för att bygga en arbetsplats fri från diskriminering och en miljö där alla trivs och gör sitt bästa. Vi tror på mångfald där den gemensamma nämnaren är pålitlighet, engagemang och mod. För det är så vi bäst representerar vårt samhälle.

Kontaktpersoner på detta företaget

Enhetschef Jimmy Janske
010-123 3114
Avdelningschef Maria Wååg
010-123 1072
Enhetschef Maria Lundmark
010-123 1148
Avdelningschef Mattias Qwinth
010-124 2132
Sektionschef Mattias Ahlström
010-123 1115
Sektionschef Jennie Fagermo
010-124 1655
Enhetschef Björn Ållenberg
010-123 7347
Enhetschef Lars Holst
010-124 3761
Enhetschef Charlotta Johansson
010-123 6105
Enhetschef Kenneth Fridolin
010-124 0089

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Trafikverket
  • 2 platser
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 19 maj 2023
  • Ansök senast: 7 juni 2023

Besöksadress

Röda vägen 1
None

Postadress

Röda vägen 1
BORLÄNGE, 78189

Liknande jobb


Service desk support

Service desk support

20 november 2024

Supporttekniker - 1st line

20 november 2024

20 november 2024