Träfraktkontoret söker driven Business Development Manager

Träfraktkontoret söker driven Business Development Manager

Arbetsbeskrivning

Tjänstebeskrivning & erbjudande
Är du redo att vara nyckelspelaren i ett team där kreativitet, engagemang och resultat står i centrum? Vi på Träfraktkontoret söker en passionerad Business Development Manager för vägtransporter som vill vara spjutspetsen i vår framgång. Ta ledningen i utvecklingen av vårt vägsegment och bli en nyckelspelare i en av Sveriges ledande logistikspecialister. Sök tjänsten idag och låt din kompetens göra verklig skillnad!


Vi på Träfraktkontoret letar efter en resultatorienterad och problemlösningsinriktad Business Development Manager till vår avdelning för vägtransporter. I denna roll kommer du att ha strategiskt och kommersiellt ansvar för att vidareutveckla vårt vägsegment.

Träfraktkontoret i Göteborg AB grundades 1928 och är idag Sveriges största logistikspecialist och marknadsledande inom export av skogsprodukter. Vi är verksamma både i Sverige och Finland, och på vårt kontor i Göteborg är vi idag 24 medarbetare. Vårt huvudfokus är export av skogsprodukter i containers, där vi hanterar cirka 75 000 TEU årligen med sågade trävaror, massa och papper.

Vårt affärssegment för vägtransporter är en av de snabbast växande delarna av vår verksamhet. Vår traileravdelning erbjuder personlig och snabb service, och med hjälp av vårt problemlösningsinriktade team transporterar vi godset smidigt från A till B, både inom Sverige och över hela Europa. Detta gör vi på ett enkelt och kostnadseffektivt sätt för våra kunder.

I rollen som Business Development Manager har du det övergripande ansvaret för vägsegmentets affärsmässiga och kommersiella utveckling. Ditt mål i rollen är att säkerställa framgångsrika affärsaktiviteter inom vägtransporter genom strategiskt tänkande, starkt ledarskap och en proaktiv affärsutvecklingsansats.

Rollen som Business Development Manager innefattar uppgifter så som:
• Utveckla och driva alla säljaktiviteter inom vårt vägsegment
• Inköpsansvar
• Övergripande personalansvar för din grupp
• Optimera processer och skapa struktur
• Cross-selling av andra produkter och tjänster vi erbjuder (Sjö/Tåg)

Personprofil
I rollen som vår Business Development Manager för vägtransporter förväntar vi oss en driven ledare med djupa kunskaper och förståelse för vägtransporter och nätverkslösningar. Din erfarenhet inom logistikprocesser och system, tillsammans med ditt driv och din vilja att ständigt gå framåt, kommer utgöra grunden för din framgång. Dina goda analytiska färdigheter, tillsammans med förmågan att arbeta självständigt och i team, ger dig möjligheten att navigera genom komplexa utmaningar med precision.

Vi tror att din målmedvetenhet, självdisciplin och självmotivation är drivkrafterna bakom din förmåga att producera resultat. Du kan sätta prioriteringar och behålla överblick, och din skicklighet inom problemlösning och förhandling är avgörande i rollen. Dessutom är din inriktning mot teamarbete en nyckelkomponent för att främja en positiv och framgångsrik arbetskultur.

Kvalifikationer:
• Minst 3 års erfarenhet i en liknande position där du byggt upp en verksamhet i närliggande bransch
• Utmärkt datorvana
• Bekväm i både svenska och engelska på en avancerad nivå

Övrigt
Start: Enligt överenskommelse
Omfattning: Heltid
Placering: Göteborg

Företagspresentation
Träfraktkontoret i Göteborg AB grundades 1928 och är idag Sveriges största logistikspecialist och marknadsledande inom export av skogsprodukter. Vi är verksamma både i Sverige och Finland, och på vårt kontor i Göteborg är vi idag 24 medarbetare. Vårt huvudfokus är export av skogsprodukter i containers, där vi hanterar cirka 75 000 TEU årligen med sågade trävaror, massa och papper.

Vår vision är att vara en global marknadsledande logistikvisionär inom skogsindustrin där vi erbjuder våra kunder kreativa, klimatsmarta och kostnadseffektiva transportlösningar till och från världens alla hörn. På träfraktskontoret värderar vi en arbetskultur som främjar kreativitet, engagemang och resultat. Våra värdeord är: Kunden först, Engagemang och Gemenskap.

Läs mer på vår hemsida: www.trafraktkontoret.se

Om PerformIQ
PerformIQ – rekrytering av personal med egenskaper från idrott/föreningsliv, är vår samarbetspartner och vi hänvisar eventuella frågor om tjänsten till Rekryteringskonsult Alfred Domberg på 073-353 75 07. Skicka in din ansökan redan idag då intervjuer sker löpande. Tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdagen.

Välkommen med din ansökan!

Kontaktpersoner på detta företaget

Sara Lindmark

Sara Lindmark
0733-537521
Erica Owen

Caroline Gustafsson

Alexandra Berg

Sara Lindmark

Alva Grell

Mattias Söderberg

Petra Davidsson

Mattias Söderberg

Sammanfattning

  • Arbetsplats: PerformIQ Work AB
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast och rörlig lön
  • Publicerat: 6 december 2023
  • Ansök senast: 5 januari 2024

Besöksadress

Hyllie Boulevard 11, Limhamn
None

Postadress

Hyllie Boulevard 11
Limhamn, 21532

Liknande jobb


19 december 2024

Compliance Manager

Compliance Manager

20 december 2024

Business Process Manager

20 december 2024