OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Nu söker Framtiden dig som är kreativ, brinner för digital teknik och som vill jobba hos vår kund Framtiden är ett konsultföretag. Våra konsulter utgörs av personer i pågående högskolestudier samt färdiga akademiker vilka nyligen har avslutat sina studier. Vår företagside är att minska avståndet mellan våra konsulter och företag. Detta åstadkommes genom att Framtiden erbjuder kompetent personal i form av Sveriges vassaste studenter och färdiga akademiker, antingen för konsulting eller för rekrytering. På det sättet bereds våra konsulter möjligheten att stifta bekantskap med det näringsliv som sedermera blir arbetsliv. Om kunden: Vår kund är Sveriges största media byrå där fokus ligger på både lokala och internationella kunder, inom alla typer av branscher. Företaget har på cirka två år vuxit från 50 till 85 anställda och erbjuder sina anställda en spännande miljö i form av att vara en framgångsrik, växande media byrå. För rätt person finns det stora möjligheter att växa in i företaget på sikt, då man alltid är intresserad av människor med rätt attityd och driv. Arbetsuppgifter och omfattning: Under första året kommer du att ha en traineetjänst på heltid och få prova på ett antal olika områden inom verksamheten, med fokus på digital media. Därefter övergår det till en tillsvidaretjänst då du specialiserar dig mot ett specifikt område. Det finns goda möjligheter till ytterligare utveckling inom företaget mot exempelvis en roll som rådgivare (kundansvarig). I stort kan man säga att det handlar om att analysera hur marknaden ser ut i dagsläget och titta på hur kunden jobbat tidigare. Sedan får kunden råd om hur de ska jobba mot en viss marknad. Skallkrav: Du bör ha kunskap om digitala medier eller är nyfiken och uppdaterad om vad som händer i den digitala världen. Meriterande krav: Du kan vara nyexaminerad från högskola, universitet eller liknande (traineetjänst), gärna med inriktning ekonomi/marknadsföring. Alternativt kan du ha erfarenhet av att ha arbetat på en mediebyrå, tv-kanal, webbyrå, marknadsavdelning eller liknande. Personliga egenskaper: Vi tror att du är kreativ, driftig, hittar nya lösningar samt har en helhetssyn. Du bör även kunna jobba bra i grupp och fungera bra i relationer med andra människor.