OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Vårt Saab Saabs verksamhet har en stor geografisk spridning och många högteknologiska produkter och tjänster.Det ger dig som medarbetare unika möjligheter att utvecklas och växa inom koncernen.Vi är också medvetna om att vi alla har ett liv utanför arbetet och på Saab har vi en positiv attityd till varje människas behov av balans i livet.Vi är stolta över att vara en av Sveriges mest attraktiva arbetsgivare, något som alla medarbetare bidrar till. Din arbetsplats Saabs koncerninköp, organiserad inom Saab Shared Services, ansvarar i huvudsak för upphandling av icke produktingående varor och tjänster (IP) åt hela koncernen.Koncerninköp ansvarar för kontinuerlig effektivisering och besparing genom utveckling av våra avtal, affärsmodeller och nya innovativa tjänste- och produktlösningar samt förbättring av vårt arbetssätt.Koncerninköp ansvarar för förfrågningar, analys, urval och förhandlingar med leverantörer av IP.Arbetet sker tillsammans med intressenter från Saab's affärsenheter.Koncerninköp representerar koncernen i principiella inköpsfrågor och driver interna och externa nätverk.Koncerninköp har en betydande roll i koncernens ansträngningar att reducera kostnader.Din roll Vi söker en trainee till Koncerninköp som efter traineeperioden kommer att bli kommersiellt ansvarig för olika upphandlingsprojekt.Arbetet innefattar att leda kommersiella upphandlingar för Saab-gruppen i projektteam och med stöd av Saabs inköpsprocess och verktyg.Vi sätter stor vikt vid dina personliga egenskaper och du har några års erfarenhet från kvalificerat inköpsarbete och goda ledaregenskaper.Du är drivande och förhandlingsskicklig samt ditt arbete präglas av gott affärsmannaskap.Du har gedigen kompetens i kommersiella avtal.Vi sätter värde på god samarbetsförmåga, både i leverantörs-relationen och i det interna samarbetet, och förutsätter att du har förmåga att självständigt driva komplexa upphandlingar.Erfarenhet av affärs-utveckling är meriterande.Traineeprogrammet Traineeprogrammet kommer att pågå under ett år med start den 2 februari 2009.Du får din fasta placering från början och kommer under året att vara placerad 50% i ordinarie verksamhet, och övrig tid ingå i programmet.Programmet innehåller bland annat kompetensutveckling, praktik och mentorskap.
Kontaktpersoner på detta företaget
Rickard Göransson, sektionschef
+46 8 580 856 14
Åsa Aldingsson, HR
+46 8 580 851 31
Clas Ekman
+46 8 580 853 56
Christer Gustavsson, rekryterande chef
+46 13 23 17 57, +46 730 345 412
Paula Törnvall, HR
+46 13 18 45 28
Anders Pettersson, rekryterande chef
+46 13 184288, +46 734 184288
Bernt-Ove Lindh, HR-utvecklare
+46 13-185610, +46 734-185610
Erik Gustavsson, handledare
+46 13 231612
Stefan Thuresson, rekryterande chef
+46 13-182714, +46 734-182714
Tomas Ireman, områdeschef
+46 13-182595, +46 734182595