OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Rollbeskrivning Trainee Marknad på Lernia AB
Lernia finns över hela Sverige och erbjuder tjänster inom kompetensförsörjning till företag, organisationer och individer. Lernia är ett statligt ägt bolag med 2850 medarbetare och en omsättning på cirka 1,6 mdr . Lernia hjälper årligen mer än 50 000 personer och 5000 företag att utvecklas. Lernia är kvalitets- och miljöcertifierat och är auktoriserat både som bemanningsföretag och utbildningsföretag av respektive branschorganisation. Kunderna återfinns inom såväl privat som offentlig sektor.
Befattningen:
-Trainee Marknad blir en nyckelperson i att koordinera och administrera arbetet med Lernias nya marknads-/ kommunikationsstrategi. Han/hon kommer att rapportera till Marknadschefen och i nära samarbete med övriga Marknadsgruppen supportera och administrera realiseringen av Lernias kommunikations och marknadsstrategier för framtida tillväxt på företagets olika delmarknader. Kandidaten måste brinna för marknadsfrågor, vara framåt och tycka om att vara 'spindeln i nätet' och också ha en tydlig potential att utveckla kommunikation och marknadsföring. För rätt kandidat finns stora möjligheter att lära och växa i en ung och driven marknadsorganisation under utveckling.
Utmaningar och Ansvar
Ansvarsområden
.Administratör/Koordinator Marknad
-Vara behjälplig i arbetet med dagliga frågor kring löpande koncernövergripande marknads- och kommunikationsfrågor - allt från att administrera möten, skriva och lägga upp texter på kommunikationsportalen till att förbereda events etc
-Vara marknadsgruppen behjälplig i diverse aktiviteter i utvecklingsprojekt inom marknad, t ex internkommunikation, CRM/kundprocessen, CSR-frågor, profilering av kontor, webb etc
Kandidaten
.Kravprofil:
-Social och ödmjuk - kunna interagera med människor från olika delar av organisationen
-Vara driven och ha en "can do" attityd
-Lyhördhet
-Ansvarskänsla
-Duktig på muntlig och skriftlig kommunikation (vara behjälplig med producera presentationer, skriva texter)
.Bakgrund och erfarenhet:
.Lämplig högskoleutbildning: marknadsekonom, civilekonom, civilingenjör
.Erfarenhet av Microsoft office paketet (powerpoint, excel, word)
.Ha arbetat 1-3 år med marknadsfrågor inom ett företag eller i en konsultroll
.Erfarenhet av att arbeta i projektorganisation är önskvärt