OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Trainee marknad
. Om Lernia:
- Lernia finns över hela Sverige och erbjuder tjänster inom bemanning och utbildning till företag, organisationer och individer. Lernia är ett statligt ägt bolag med 2850 medarbetare och en omsättning på cirka 1,6 mdr . Lernia hjälper årligen mer än 50 000 personer och 5000 företag att utvecklas. Lernia är kvalitets- och miljöcertifierat och är auktoriserat både som bemanningsföretag och utbildningsföretag av respektive branschorganisation. Kunderna återfinns inom såväl privat som offentlig sektor.
. Befattningen:
- Trainee Marknad blir en nyckelperson i att koordinera och driva arbetet med Lernias nya marknads/kommunikationsstrategi. Han/hon kommer att rapportera till Marknadschefen och i nära samarbete med övriga Marknadsgruppen driva realiseringen av Lernias kommunikations och marknadsstrategier för framtida tillväxt på företagets olika delmarknader. Kandidaten måste brinna för marknadsfrågor, vara framåt och tycka om att vara 'spindeln i nätet', och också ha en tydlig potential att utveckla kommunikation och marknadsföring. För rätt kandidat finns stora möjligheter att lära och växa i en ung och driven marknadsorganisation under utveckling.
Utmaningar och Ansvar
Ansvarsområden
. Administratör/Koordinator Marknad
- Driva dagliga frågor kring löpande koncernövergripande marknads- och kommunikationsfrågor - allt från att deltaga i och driva marknadsprojekt, administrera möten, skriva texter till kommunikationsportalen och marknadsmaterial, förbereda events etc
- Som del i marknadsgruppen driva aktiviteter i utvecklingsprojekt inom marknad, t ex internkommunikation, CRM/kundprocessen, CSR-frågor, profilering av kontor, webb etc
Kandidaten
. Kravprofil:
- Som person är du initiativtagande och tar självständigt ansvar för din uppgift. Du har en förmåga att skapa engagemang och leda andra. Vidare förstår du affärsmässiga principer och arbetar bra med andra människor.
- Social och ödmjuk - kunna interagera med människor från olika delar av organisationen
- Duktig på muntlig och skriftlig kommunikation (vara behjälplig med producera presentationer, skriva texter)
-
. Bakgrund och erfarenhet:
- Lämplig högskoleutbildning: marknadsekonom, civilekonom, civilingenjör
- Engagemang utöver studier och/eller arbetserfarenhet utanför studier som visar på driv, engagemang och affärsmässighet alt. ha arbetat 1-3 år med marknadsfrågor inom ett företag eller i en konsultroll
- Erfarenhet av att arbeta i projektorganisation är önskvärt