Trainee: Supplier Management

Arbetsbeskrivning

Vårt Saab Saabs verksamhet har en stor geografisk spridning och många högteknologiska produkter och tjänster. Det ger dig som medarbetare unika möjligheter att utvecklas och växa inom koncernen. Vi är också medvetna om att vi alla har ett liv utanför arbetet och på Saab har vi en positiv attityd till varje människas behov av balans i livet. Vi är stolta över att vara en av Sveriges mest attraktiva arbetsgivare, något som alla medarbetare bidrar till. Din arbetsplats Du kommer att tillhöra vår Supplier Management funktion inom Saab Aerotech Aircraft Services Division. Aircraft Services, en division inom Saab Aerotech, tillhandahåller reservdelar och service till våra kunder av Saab 340 och Saab 2000 flygplan likväl som eftermarknadssupport till våra militära flygplan. För att vidmakthålla vår konkurrenskraft på en stark konkurrent utsatt marknad behöver vi säkerställa att vi kan erbjuda våra kunder reservdelar och service till fördelaktiga priser. Detta förutsätter att vi har bra avtal och relationer med våra underleverantörer. Supplier Management funktionen har huvudansvaret för leverantörsavtal med alla Aircraft Services divisionens använda leverantörer. Huvudfokus för funktionen ligger i att administrera och utveckla underleverantörerna vilket inkluderar t ex kontrakt och prisförhandlingar. Andra viktiga områden att bevaka är leverantörens hur sköter sig och att initiera nödvändiga aktiviteter för att vi tillsammans med leverantören vidmakthåller vår konkurrenskraft. Din roll Supplier Management gruppen består idag av 12 personer och beroende på din bakgrund kommer du att jobba med leverantörer som tillhandahåller utrustning inom Mechanical systems ochElectrical/ Avionics. Du kommer att jobba med analyser och värdering av befintliga och nya lämpliga leverantörer samt ta fram handlingsplaner för förbättringar. Du kommet att jobba i en team miljö där du, efter att ha samlat på dig erforderlig erfarenhet, kommer att ha ansvaret för förhandling och administrationen för utvalda leverantörsavtal. Dina kvalifikationer Vi söker dig som är civil- eller högskoleingenjör med inriktning industriell ekonomi/inköp eller logistik. Den sökta positionen kräver ett genuint intresse för strategiskt inköp och bör ha varit del av din utbildning. Vårt affärsspråk är engelska så vi förutsätter att du behärskar detta språk både i tal och skrift. Traineeprogrammet Traineeprogrammet kommer att pågå under ett år med start den 2 februari 2009. Du får din fasta placering från början och kommer under året att vara placerad 50% i ordinarie verksamhet, och övrig tid ingå i programmet. Programmet innehåller bland annat kompetensutveckling, praktik och mentorskap.

Kontaktpersoner på detta företaget

Rickard Göransson, sektionschef
+46 8 580 856 14
Åsa Aldingsson, HR
+46 8 580 851 31
Clas Ekman
+46 8 580 853 56
Christer Gustavsson, rekryterande chef
+46 13 23 17 57, +46 730 345 412
Paula Törnvall, HR
+46 13 18 45 28
Anders Pettersson, rekryterande chef
+46 13 184288, +46 734 184288
Bernt-Ove Lindh, HR-utvecklare
+46 13-185610, +46 734-185610
Erik Gustavsson, handledare
+46 13 231612
Stefan Thuresson, rekryterande chef
+46 13-182714, +46 734-182714
Tomas Ireman, områdeschef
+46 13-182595, +46 734182595

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Saab
  • 1 plats
  • Heltid/Deltid
  • Publicerat: 18 september 2008
  • Ansök senast: 30 september 2008

Besöksadress

Ljungadalsgatan 2
None

Postadress

-
-, -

Liknande jobb


Planerare / Inköpare,  ANCHOR LÅS AB

Planerare / Inköpare, ANCHOR LÅS AB

6 augusti 2024

Planerare / Inköpare,  ANCHOR LÅS AB

Planerare / Inköpare, ANCHOR LÅS AB

6 augusti 2024

Planerare / Inköpare,  ANCHOR LÅS AB

Planerare / Inköpare, ANCHOR LÅS AB

6 augusti 2024