OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Har du jobbat i IT-support och är redo att ta nästa steg i karriären? Eller har du en IT-utbildning på eftergymnasial nivå och vill arbeta hos ett företag som ger dig möjligheten att snabbt växa inom företaget? Har du ett stort intresse för molntjänster och mobilitet? Sök då till Traineeprogrammet som startar i augusti!
Dina arbetsuppgifter
Traineeprogrammet börjar med två veckors introduktion tillsammans med dina handledare. Under traineeprogrammets första tid ligger sedan fokus på att ta certifieringar inom Citrix och Microsofts produkter. Därefter börjar du i Service Desk med support mot deras kunder, via telefon och e-mail. Tanken med trainee-programmet är att man snabbt ska kunna ta nästa kliv inom företaget för att bli teknisk specialist.
Vad kommer du att få göra som trainee?
- Ta certifieringar
- Bistå i felsökning och utredning
- Arbeta med att hjälpa slutkunderna i vår kunds Service Desk
- Som företagets ansikte utåt ge bästa tänkbara service till slutkunderna
Om företaget
Kunden är ett ungt, växande IT-konsultföretag. De hjälper företag att genomföra önskade förändringar för en mer effektiv och säker IT-användning. Kunden levererar IT-lösningar som ger högre effektivitet genom enklare hantering och förbättrad tillgänglighet av verksamhetskritiska system. Arbetsplatsen består av ett glatt och professionellt team med stort driv och höga ambitioner i fräscha lokaler mitt i stan. Det är fokus på personlig utveckling och att arbeta sig uppåt om man så vill. Kunden erbjuder utbildning, certifieringar och flera andra förmåner.
Din profil
Du har som mål att bli lika bra som experterna hos vår kund, eller till och med ännu bättre!
Det kommer att krävas ett stort engagemang från din sida och att du bland annat lägger ner mycket tid på att studera på egen hand inför certifieringar. Klarar du detta kommer du få chansen att göra karriär hos vår kund och möjligheten att få arbeta tillsammans med några av Sveriges bästa konsulter inom Citrix och Microsofts produktutbud.
Krav:
- YH- eller Högskoleutbildning inom relevant område, alternativt arbetslivserfarenhet från Teknisk support.
- Flytande svenska och engelska i tal och skrift.
- Stort intresse för molntjänster och mobilitet.
Meriterande:
- Kunskaper/Certifieringar inom Microsofts produkter ( Lync, Office 365, SCCM, Hyper-V, Azure ).
- Kunskaper/Certifieringar inom Citrix produkter.
- Kunskaper inom VMware och/eller Active Directory.
- Bra betyg.
Om oss
Framtiden AB är ett rekryterings- och bemanningsföretag och vår specialitet är Unga Talanger. Det innebär att vi hjälper våra kunder att hitta de bästa medarbetarna som fortfarande är i början av sin karriär. Just nu har vi hundratals lediga jobb.
Framtiden AB arbetar med både bemanning och rekrytering och vår idé är att minska avståndet mellan utbildningen och arbetslivet. Vi gör vad vi heter – hjälper våra kunder till en bättre framtid genom den personal som vi förmedlar.
För denna tjänst förmedlar vi på Framtiden AB kontakten men du kommer att bli anställd direkt hos kundföretaget.
Villkor
Start: Augusti
Placering: Göteborg
Omfattning: Heltid
Lön: Enligt överenskommelse
Bifoga betygskopior tillsammans med din ansökan.
Intervjuer sker löpande. Tjänsten kan komma att tillsättas innan sista annonsdatum. Sök redan idag!
Kontaktpersoner på detta företaget
Linda Gustavsson
Johanna Ahlstrand
0735 16 89 74
Ebba Andersson
Linda Gustavsson
0707-952 832
Karin Adin
0707-661445
Karin Adin
0707-66 14 45
Karin Adin
0735 - 16 89 70
Jennie Forsell
0739 - 55 76 16
Moa Jäder
0707-663955
Sofie Johansson
0735-168996