OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Vi söker en Training Center Leader
Schneider Electric är en ledande specialist inom digital utveckling av energihantering och automation i hem, fastigheter, datacenter, infrastruktur och industrier. Med närvaro i över 100 länder är Schneider Electric världens ledande företag inom energihantering - mellanspänning, lågspänning, avbrottsfri kraft och automationssystem. Våra medarbetare och partners gör Schneider till ett fantastiskt företag. Vårt engagemang för innovation, mångfald och hållbarhet säkerställer att "Life is On” finns överallt och för alla. https://www.youtube.com/watch?v=VbldHPFltQQ
Vi står för många nya och spännande initiativ där rollen som Training Center Leader kommer ha stor påverkan i utvecklingen att ta fram en ny digital plattform och virtuella datorer för att kunna erbjuda bättre digitala utbildningar samtidig utveckla våra klassrumsutbildningar. Om det låter intressant kan detta vara ditt nästa karriärsteg.
I denna roll kommer du vara en del av Schneider Electric Customer Services Center och leda det operativa arbetet på Training Center vilket innebär planering och schemaläggning, ta fram nya tekniska lösningar för våra utbildningar & tillsammans med övriga teamet ta fram och uppdatera befintliga utbildningar men även hålla utbildningar i både klassrum och digitalt.
För att bli framgångsrik i rollen behöver du ha ett genuint intresse för teknik och motiveras av att stötta andra människors utveckling och få deras intresse för lärande av teknik att växa. Du behöver vara service-minded och ha god förmåga av flexibilitet för att anpassa dig till olika situationer och människor. Vi lägger stort fokus på din personlighet och naturliga förmåga i att sätta Customer First, som är av våra ledord.
Vi söker dig som har god förståelse och erfarenhet inom BMS-system eller andra likvärdiga styrsystem och dess produkter. Training Center har sin fasta punkt i Frösundavik, Solna där vi har 2 st utbildningslokaler men resor till lokalkontor eller kunder inom hela Sverige förkommer, varav körkort är ett krav. Svenska och engelska i tal och skrift är ett krav då engelsk dokumentation och programvaror förekommer.
Som person har du hög socialkompetens och är serviceinriktad, du har stark kommunikativ förmåga och kan hantera flera uppgifter samtidig i en miljö med högt tempo som du trivs med.
Ansökan Har du frågor om tjänsten så ring gärna Rekryterandechef Andreas Lärkestål 070-254 14 20 och vill du berätta mer om dig själv och varför du tycker att detta är rätt tjänst för dig så ring gärna Rekryterare Caroline Kirschon 0734-355 366
Vi bearbetar ansökningarna löpande och ser gärna att du anmäler ditt intresse snarast.
Varmt välkommen med din ansökan!
På Schneider Electric kallar vi det Life Is ON, läs mer www.se.com/se/jobb
OBLIGATORISKA FÄRDIGHETER:
För att bli framgångsrik i rollen behöver du ha ett genuint intresse för teknik och motiveras av att stötta andra människors utveckling och få deras intresse för lärande av teknik att växa. Du behöver vara service-minded och ha god förmåga av flexibilitet för att anpassa dig till olika situationer och människor. Vi lägger stort fokus på din personlighet och naturliga förmåga i att sätta Customer First, som är av våra ledord.
Vi söker dig som har god förståelse och erfarenhet inom BMS-system eller andra likvärdiga styrsystem och dess produkter. Training Center har sin fasta punkt i Frösundavik, Solna där vi har 2 st utbildningslokaler men resor till lokalkontor eller kunder inom hela Sverige förkommer, varav körkort är ett krav. Svenska och engelska i tal och skrift är ett krav då engelsk dokumentation och programvaror förekommer.
Kontaktpersoner på detta företaget
Human Resource
Therese Thunström