Training & Quality Manager

Arbetsbeskrivning

Vilka är vi?

Channels som ansvarar för kundmötet i alla kanaler inom konsument och SME – vi levererar behovsanpassat sälj och service med hög kvalitet. Inom Channels arbetar vi varje dag för att ge våra kunder en upplevelse utöver det vanliga.

Rollen tillhör avdelningen Process development som ansvarar för verksamhetsutveckling inom bredbandsbolagets kundservice där fokus ligger på områden som intäkter, kostnader och kundupplevelse. Vi är ett team på 7 personer som har Stockholm, Umeå, Karlskrona och Karlskoga som arbetsorter. Vi samarbetar med en extern leverantör som operativt driver vår kundservice. Vår ambition är att skapa branschens nöjdaste kunder!

Vad gör en Training & Quality Manager?

Som Training & Quality manager ansvarar du för att utveckla hur vi utbildar samt hur vi säkrar kompetens och kvalité inom vår kundservice. Det betyder att du tillsammans med våra leverantörer och interna intressenter kommer att leda och genomföra utveckling inom ditt område. Dina uppgifter kommer att vara att analysera, värdera samt mitigera våra operativa och taktiska utmaningar.

Exempel på ansvarsområden som du kommer att äga är:
* Ansvarig för att utveckla utbildningar och material utifrån NPS - och säljagenda
* Ansvarig för att kvalitetssäkra allt utbildningsmaterial i kundservice utifrån strategiska mål och krav från interna intressenter
* Ansvarig för att sätta och utveckla processer för att mäta och följa upp utbildningar och utbildningsinsatser enligt COPC standard
* Ansvarig för att driva och utveckla processer för att säkra kvalitét i utförandet enligt COPC standard, vilket innebär övergripande process, samtalsmallar, korrelation mot övriga KPI: er samt Kalibreringar
* Ansvarig för att följa upp att vår kundserviceleverantör levererar i enlighet med uppsatta mål
* Synka Way of Work med övriga avdelningar inom Channels och Telenor.

I rollen samverkar du med hela Channels, affärsområdet Consumer och vår kundservicepartner. Du ska med andra ord trivas med att vara en lagspelare, låta dig utmanas och samtidigt säkra att du får rätt förutsättningar att exekvera på uppdraget.

Passar du ihop med oss?

Vi söker dig som har:
* Universitetsexamen som ekonom, ingenjör eller motsvarande är meriterande
* Arbetat med affärsutveckling och taktisk processtyrning
* Meriterande om du har erfarenhet från kundservice och gärna inom områdena Training och quality
* Extra meriterande om du är utbildad inom COPC.

Som person är du strukturerad och affärsmässig med ett analytiskt sinne, du brinner för verksamhetsutveckling och utgår alltid från kundens bästa. Ditt arbete präglas av ett datadrivet förhållningssätt i kombination med en förmåga att se samband och förstå helhetspåverkan på kanalen. Eftersom arbetet sker i en utmanande miljö med högt tempo behöver du vara en flexibel och prestigelös lagspelare med en positiv inställning.

Hos oss mäts du lika mycket på vad du gör som hur du gör det. Därför är det viktigt att dina personliga värderingar överensstämmer med våra; Be Inspiring, Keep Promises, Be Respectful, Make it Easy.

Vi erbjuder

• Telenor arbetar kontinuerligt för förbättrad mångfald. Det är viktigt för oss att våra medarbetare återspeglar våra kunders mångfald. Därför strävar Telenor efter mångfald bland våra anställda när det gäller exempelvis kön och nationalitet.

• Bli en del av ett företag som Empower societies. Som ett exempel har Telenor-koncernen antagit en sexmånaders betalad föräldraledighetspolitik som minsta standard globalt på sina 13 marknader.

• Internationell erfarenhet inom andra delar av koncernen

• Medarbetarprogrammet ger dig möjlighet att bli aktieägare i Telenor genom att köpa aktier till ett rabatterat pris

• Friskvårdsbidrag, hälsotester, rabatterade priser på hemstäd, barnvakt, matkasse samt hos flera gymkedjor.

Vill du skapa framtiden med oss? Välkommen att söka tjänsten via länken ”Ansök nu”. Vi arbetar löpande med denna rekrytering och vill därför ha din ansökan så snart som möjligt, dock senast 2018-06-04. Vi ser fram emot din ansökan!

Har du frågor? Vill du veta mer om tjänsten, kontakta Johan Norén, rekryterande ledare, 0708 33 17 53, johan.noren@telenor.se. Vill du veta mer om rekryteringsprocessen, kontakta Kristina Elliot, HR Manager, 0734 41 75 66, kritsina.elliot@telenor.se

Observera att vi inte tar emot ansökningar via mail. Inskickade ansökningar via mail kommer inta at evalueras.

Följ oss gärna på Facebook på "Telenor Karriär" och på LinkedIn ”Telenor Group” där vi delar med oss av vilka vi är: våra medarbetare, vår kultur och våra karriärmöjligheter!

Placeringsort: Stockholm är att föredra men Umeå är också möjligt som placering

Anställningsform: Vikariat från början på juli - början på januari

Idag är det aldrig långt till en surfplatta eller dator. Mobilen är vår bästa vän. Och det kommer ständigt nya lösningar, som gör det digitala livet enklare och roligare. Ändå har den digitala revolutionen bara börjat. Utvecklingen rusar vidare. Snart kommer det vara möjligt att se, uppleva och göra saker vi ännu bara drömmer om.

Det är här Telenor kommer in.

Vi för människor närmare varandra och ger dem tillgång till den allra senaste tekniken. Vi står mitt i den digitala förändringen. Vi lever och utvecklas med den. Nu behöver vi din hjälp för att utvecklas ännu mer.

Kontaktpersoner på detta företaget

Cecilia Palmberg
+46 734417133
Anna Holmgren
+46 734252688
Martin Stenfors

Elin Johansson

Johan Wall

Anna Holmgren
+46 455301045
Se kontaktuppgifter i annons

Recruiter Name

Daniel Stenberg
+46730570580

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Telenor Sverige AB
  • 1 plats
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • SALARY
  • FULLTIME PERMANENT
  • Publicerat: 21 maj 2018

Besöksadress

Katarinavägen 15
None

Postadress

None
Karlskrona, 37180

Liknande jobb


26 november 2024

Personalplanerare

Personalplanerare

14 november 2024