OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Tranås Energi AB startades redan 1911.I dag består företaget av ett 50-tal anställda fördelade på sex avdelningar, Fjärrvärme, Elnät, Fibernät, Försäljning/kundservice, Energitjänster och Stab. Vi är stolta över vår starka miljöprofil, hos oss blir du en del av ett företag som har ett genuint miljöengagemang och som arbetar aktivt med naturvårdsarbete! Vi sköter elleveranserna till drygt 10 280 elnätskunder, vi har ca 13 400 elhandelskunder, ca 1 300 fjärrvärmekunder och 2 900 fiberkunder. De tjänster och produkter vi levererar vill vi hålla så miljöanpassade som möjligt. Den el och värme vi säljer är 100 % förnybar. Tranås Energi AB ska producera el och värme med förnybara energikällor, tillhandahålla samhällsviktig infrastruktur samt erbjuda tjänster inom företagets verksamhetsområden.
Vi söker dig som vill ingå i vårt kundserviceteam!
I den här rollen blir du en viktig del i vårt sälj och kundserviceteam, som idag består av företagssäljare, privatkundssäljare samt kundservicepersonal. Tjänsten är tämligen bred, och omfattar ansvar för kundservice till bland annat våra fiber- och elnätskunder. Du kommer också ha ansvaret för faktureringen till kunder när det gäller el-nät, elhandel och fiber. Allmänna kundserviceärenden angående el-nät, fiber, VA, renhållning, el-handel och fjärrvärme är en del av det dagliga arbetet. Du har också en backup-funktion för inkasso, kundservice VA, inbetalningar och fakturering VA/renhållning. Du rapporterar till chefen för försäljning/kundservice och är stationerad på vårt kontor i Tranås. Vi söker dig som trivs i kundservicerollen och som är lyhörd, nyfiken och engagerad. Tjänsten innebär administrativa arbetsuppgifter men också att självständigt hantera både enklare och mer komplicerade kundärende, så initiativförmåga, handlingskraft och viljan att ge god service är viktiga faktorer. Det är meriterande om du är bekant med elbranschen och CRM-system, helst Lime, samt kund- och anläggningssystem, men du bör också ha erfarenhet av fakturering. Tjänsten kräver god datavana och god svenska i tal och skrift. Som person är du positiv, kommunikativ och stresstålig, vi söker en utåtriktad person som uppskattar roller med omfattande kundkontakt och hög servicenivå. Du kommer att ingå i ett engagerat team med flera kollegor, där samarbete och samverkan är nyckelfaktorer, hos oss lägger vi stor vikt vid trivsel, god arbetsmiljö och ett gott kundbemötande!
Mer information
För mer information ring Jan Schröder (jan.schroder@asb-executive.se), 0706-181161.
Ansök senast den 2021-05-16.
Kontaktpersoner på detta företaget
Eva Högsberg
0706-181158
Jan Schröder
0706-181161
Conny Besterman
0706-181162
Rikard Arenius
0706-181160
Mikael Jacobsson
0725-13 06 90
Emelie Törnvall
013-244980
Emelie Törnvall
070-618 11 58
Lena Eklöf
013-244980