OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Mannheimer Swartling erbjuder högkvalitativ affärsjuridisk rådgivning i Sverige och globalt. Bland våra klienter finns framstående svenska och internationella företag och organisationer. Våra omkring 450 jurister är specialiserade inom olika affärsjuridiska områden och branscher. Vi strävar efter att förstå våra klienters affärsmässiga utmaningar och använder vår juridiska spetskompetens för att hitta de bästa lösningarna. Hållbarhet, liksom våra grundläggande värderingar – affärsfokus, kvalitet och laganda – är integrerade delar i byråns verksamhet. Mannheimer Swartling har 600 medarbetare och kontor i Stockholm, Göteborg, Malmö, Bryssel, New York och Singapore.
Vi söker en Transaction Information Manager (“TIM”) som ska ansvara för byråns datarumstjänster. Vår M&A-avdelning består av drygt 40 medarbetare i Stockholm och du kommer att vara vår expert på informationshanteringen, struktureringen och upprättandet av datarum samt ge stöd och råd till delägare, jurister och klienter inom ramen för vår transaktionsrådgivning.
Huvudsakliga arbetsuppgifter;
• Upprätta datarum och daglig dokumenthantering i detta.
• Klientmöten med demonstrationer av datarumslösningar.
• Know-how-arbete och utbildning av byråns jurister och assistenter inom området datarumshantering.
• Hantering av offerter, avtal och fakturor från datarumsleverantörer.
• Kartläggning, granskning och utvärdering av datarumsleverantörer på marknaden.
• Upphandling av datarumssystem för samtliga kontor på byrån med stöd av vår kunskapschef.
Vi söker dig som är strukturerad och noggrann och som trivs med att arbeta självständigt men även vara en viktig del av ett team. Du är initiativrik och lösningsorienterad och kan hantera en arbetsmiljö med periodvis hög arbetsbelastning. Du är en duktig förhandlare och har fallenhet för att förmedla information och lära ut ämnet datarum till olika målgrupper, internt såväl som externt. Det finns även utrymme för att vidareutveckla arbetsrutiner och processer.
Lämplig tidigare arbetserfarenhet är såklart från en liknande roll alternativt som en administratör med ett stort intresse för system och nya tekniska lösningar. Du kan även vara utbildad Paralegal med intresse för transaktionsprojekt. Du talar och skriver svenska flytande och behärskar engelska väl.
Vår filosofi
Mannheimer Swartling är en arbetsplats som uppmuntrar medarbetarna att engagera sig i att utveckla verksamheten som förändras i takt med klienternas skiftande behov och förutsättningar, något som har pågått sedan byrån bildades. Att arbeta med Mannheimer Swartling ska vara en kvalitetsstämpel. För oss har just det alltid varit en viktig målsättning och drivkraft. Vår långvariga filosofi kommer bland annat till uttryck i de tre kärnvärdena kvalitet, affärsfokus och laganda.
Genom åren har det blivit tydligt att den allra högsta kvaliteten, den åstadkommer vi tillsammans. Att våra medarbetare samarbetar och delar med sig av sina kunskaper och erfarenheter är själva utgångspunkten för byråns affärsmodell, Pure Lockstep. Det har i sin tur byggt en ovanligt stark företagskultur. Kulturen är en av de vanligaste förklaringarna vi får från våra medarbetare till varför de trivs på byrån och väljer att stanna.
Övrig information
Tjänsten är en tillsvidareanställning på heltid med sex månaders provanställning. Planerad start enligt överenskommelse. Tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag, skicka därför gärna in din ansökan så snart som möjligt. Bifoga CV, personligt brev och gymnasiebetyg/universitetsbetyg/högskolebetyg. Vi behandlar endast ansökningar via detta system, och inte via mail.
Vid frågor om rekryteringsprocessen eller tjänsten är du välkommen att kontakta Karin Mendel, Head of HR.
Välkommen med din ansökan!
Som en del i vår rekryteringsprocess anlitar vi ToFindOut för att genomföra en bakgrundskontroll av slutkandidat. Särskild information om detta lämnas till kandidaten av ToFindOut innan dess att kontrollen utförs.
Kontaktpersoner på detta företaget
Sara Nelson
+46 40 698 58 49
Madeleine Nyrén
031-355 16 42
Linda Wickman
+46 40 698 59 23
Alexandra Cameron
+46 8 595 063 98