OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Vi på Benify brinner för att hjälpa våra kunder att attrahera, belöna och stärka förhållandet med sina medarbetare. Sedan 2004 har vi som ett snabbväxande HR-techbolag revolutionerat branschen och sättet att arbeta med förmåner och kommunikation till sina anställda. Genom vår skräddarsydda portal kan arbetsgivare världen över bland annat erbjuda bättre kommunikation med sina medarbetare, bättre förmånsutbud samt introducera nyanställda på ett mer effektivt och digitalt sätt. Hos oss får du chansen att inte bara påverka en organisations interna arbete, utan även deras medarbetares välmående och relationen till sin arbetsgivare.
Din roll som Transaction Specialist:
Benify erbjuder sina företagskunder olika förmåner som de i sin tur kan erbjuda sina medarbetare. Dessa komplexa förmåner tillhandahålls av externa produkt- och tjänsteleverantörer. I rollen som Transaction Specialist kommer du att arbeta med administrationen av flödesprocesserna kring dessa. Du kommer också att arbeta med stora delar av det ekonomiska flödet och därmed skapa dig ett brett perspektiv av vår organisation. Du kommer att bygga långsiktiga relationer till externa intressenter då dina arbetsuppgifter innefattar kontakt med såväl kunder och leverantörer.
Exempel på arbetsuppgifter:
• Importera, felsöka och kvalitetssäkra beställningar, samt kontrollera lönetransaktioner.
• Skapa lönefiler, utläggsfakturera och bokföringsunderlag.
• Tillsammans med våra leverantörer arbeta produktivt med ökad datakvalitet.
• Bygga långsiktiga relationer med såväl kunder som leverantörer och vara behjälplig vid frågor som berör förmåner och aktuella beställningar.
Som Transaction Specialist kommer du att arbeta proaktivt och högkvalitativt med ovan nämnda ansvarsområden. Du kommer även få möjlighet att effektivisera och förbättra våra arbetssätt samt arbetsuppgifter.
Vem är du?
Vi söker dig med 1-3 års arbetslivserfarenhet inom administration, processer, back office eller liknande, gärna inom det ekonomiska fältet. Vi ser gärna att du som person är nyfiken och har en stor vilja att lära dig nya saker. Du har en god analytisk förmåga och gillar att hantera och lösa problem. Vidare har du en god struktur och arbetar gärna på ett noggrant och systematiskt sätt. Tjänsten passar dig som tycker det är roligt och stimulerande att arbeta med siffror och administration samtidigt som du trivs med att arbeta med flera arbetsuppgifter parallellt. Då vår kultur är viktig för oss ser vi gärna att du är en god lagspelare.
Vi ser även att du:
• Har en avslutad gymnasieutbildning, gärna inom ekonomi eller administrativ inriktning. Universitetsexamen eller KY-utbildning inom ekonomiområdet är extra meriterande.
• Har god systemvana.
• Har mycket goda kunskaper i Officepaketet.
• Har flytande kunskaper i svenska och engelska, såväl muntligt som skriftligt.
• Det är meriterande om du har tidigare erfarenhet av att arbeta i Excel, med försäkringar eller annan ekonomisk administration. Det är även positivt om du har ett tekniskt intresse och gillar IT-lösningar.
Vad erbjuder vi dig?
Hos oss på Benify får du möjligheten att arbeta i en organisation där alla bidrar till vår framgång, hjälper varandra på vägen dit och har roligt under tiden. Vi vet att det är våra anställda som gör Benify framgångsrikt och som får oss att utvecklas framåt – vi välkomnar inte bara dina idéer - vi uppmuntrar dem! Din egen utvecklingsresa inom organisationen är upp till dig, dina egna initiativ, mål och nyfikenhet är nyckeln för din utveckling och hur långt du kan gå inom Benify. Hos oss arbetar vi med stor passion och lyckas tillsammans!
Träffa Karin, Transaction Specialist på Benify:
Praktisk information:
Start: Så snart som möjligt
Omfattning: Heltid, vikariat på 12 månader. Goda möjligheter till förlängning finns för rätt kandidat.
Plats: Stockholm, Apelbergsgatan 33a
Efter din ansökan
Vi strävar efter att tillämpa en så objektiv rekryteringsprocess som möjligt och arbetar aktivit med att undvika bias. Efter din ansökan blir nästa steg därför att svara på två stycken tester. Du kommer få tillgång till ett personlighetsformulär och ett logiskt problemlösningstest. Mer information om detta hittas i meddelandet du får efter din ansökan. Notera att testerna kan hamna i din skräppost.
Låter tjänsten som Transaction Specialist intressant? Urvalet sker löpande och kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag, tveka därför inte att söka redan idag!
Har du frågor om rollen eller hur det är att jobba på Benify? Kontakta malin.indal@benify.com, Talent Acquisition Consultant. Eftersom vi just nu befinner oss mitt i semestertider så kan återkoppling dröja.
Varmt välkommen med din ansökan!