Transaktionsekonom med fastighetsbakgrund

Arbetsbeskrivning

Vi söker nu en driven och självgående redovisningskonsult för ett spännande uppdrag där du kommer att arbeta med transaktioner och skatt inom fastighetsbranschen. Vår kunds lilla stab, som fokuserar på skatt och transaktioner, behöver stöd då de förväntar sig ett högre tryck och fler transaktioner. Du kommer att vara delaktig i hela processen kring köp och försäljning av fastigheter, där alla deras fastigheter ägs av egna bolag. Rollen innebär ett nära samarbete med våra experter inom skatt och juridik.

Om tjänsten
I rollen kommer du att arbeta både med redovisning och skatt och vara delaktig i transaktionerna. Ditt ansvar kommer att inkludera att upprätta proformabalansräkningar och tillträdesbokslut, samt granska redovisningsfrågor i samband med avtalsprocesser. Du kommer även att ansvara för beräkning av köpeskilling och framtagande av skattemässigt värde på fastigheter samt bokföra transaktionerna och följa upp åtaganden efter genomförda transaktioner, såsom likvidavräkning och utbetalning av garantiåtaganden. Utöver detta arbetar du även med att ge stöd vid granskning av inkomstdeklarationer.


Lämplig bakgrund
Vi söker dig som har goda redovisningskunskaper och erfarenhet från fastighetsbranschen. Du har en grundläggande förståelse för koncernredovisning och kännedom om inkomstskatt, vilket är meriterande. Erfarenhet av IFRS är en fördel. Du har också förmågan att hantera stora datamängder och besitter goda färdigheter i Excel, inklusive felsökning och rapporthantering.

Personliga egenskaper
Vi söker en person som är nyfiken, driven och tycker om att arbeta med komplexa transaktioner. Du behöver vara självgående och trivas med att ta ansvar. Eftersom rollen innebär mycket samarbete med både ekonomer och jurister är det viktigt att du har en god kommunikationsförmåga och förstår hur redovisning och skatt samspelar.

Vad erbjuder vi
Detta är ett konsultuppdrag via SJR, på deltid med start omgående. Omfattning är cirka 2-3 dagar per vecka fram till maj, och kommer efter det att öka något i omfattning under en längre period. Om du enbart har möjlighet att ta ett uppdrag från till maj är det också intressant. Vår kund sitter i trevliga lokaler centralt i Göteborg.

Ansökan
Om du har erfarenhet från redovisning och skatt, gärna inom fastighetsbranschen och söker en utvecklande och utmanande roll, ser vi fram emot din ansökan!

För mer information om tjänsten är du välkommen att kontakta ansvarig Konsultchef Katarina Forslund på 0704-715925. Vi intervjuar löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan ansökningstiden har gått ut. Sista ansökningsdag är 2024-12-23.

Varmt välkommen med din ansökan!

Konsult hos SJR
Att arbeta som konsult hos SJR innebär att du blir en del av en dedikerad organisation med kompetens att ge dig perfekta förutsättningar att utvecklas både inom din yrkesroll och på ett personligt plan. Du får tillgång till vårt stora nätverk av intressanta företag och uppdragsgivare och därmed en unik möjlighet att ta din karriär till nästa steg.

Vi på SJR bryr oss om vår personal och tillsammans med oss får du en långsiktig partner som ger dig trygghet och stöd. Vi är lyhörda för dina behov och du kommer att ha en nära relation med din konsultchef som stöttar dig i din utveckling.

Sammanfattning

  • Arbetsplats: SJR in Sweden AB
  • 1 plats
  • 6 månader eller längre
  • Deltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 9 december 2024
  • Ansök senast: 23 december 2024

Liknande jobb


20 december 2024

13 december 2024