Transcation Opreator and Accountant till välkänt drivmedelsbolag!

Transcation Opreator and Accountant till välkänt drivmedelsbolag!

Arbetsbeskrivning

Bli en del av vår kunds dynamiska Card Finance team. Har du har tidigare erfarenhet av redovisning och ett starkt IT-intresse, med en vilja att lära dig mer, är denna roll perfekt för dig. Välkommen in med din ansökan!

OM TJÄNSTEN
Vi söker nu för vår kunds räkning ett nytt tillskott till deras Card Finance team. Du kommer ansvara för att köptransaktioner hanteras i enighet med avtal- och samarbetspartners samt avstämning av likviditet från externa kortutgivare mot kundens verksamhet i Sverige.

Vår kund är en känd aktör inom drivmedelsbranschen som förutom att ha målsättningen att bli det mest CO2-medvetna företaget i branschen, även erbjuder sina kunder ett flertal kort- och betallösningar. Företaget har sitt kontor vid Bromma flygplats som ligger 1 minut från tvärbanan med tillgång till både butiker och restauranger i närområdet. Tjänsten erbjuder en gedigen introduktion för att få bästa möjliga förutsättningarna. Visar du framfötterna finns flera utvecklingsmöjligheter då företaget investerar i och tror på sina medarbetare.

I rollen som Transaction Operator and Accountant krävs det ett sinne för processer och problemlösning. Du har grundläggande kunskaper i redovisning. samt har en förståelse och intresse för integration mellan olika system. Befattningens verksamhetsområde innefattar hela vår kunds verksamhet i Sverige med eget ansvar och fokus på uppföljning och analys av köptransaktioner. Det förekommer resor till både Finland och Norge.

Rollen kräver förståelse för integration mellan olika system och innebär hantering av omfattande, bitvis komplexa kortflöden och transaktionskontroller med ansvar för ett stort antal huvudbokskonton. Du har en hög IT-mognad, är systemkunnig och har hög grad av logiskt tänkande.

Du erbjuds
Som konsult för Academic Work erbjuder vi stora möjligheter för dig att växa professionellt, bygga ditt nätverk och skapa värdefulla kontakter för framtiden. Läs mer om vårt konsulterbjudande.

ARBETSUPPGIFTER

Arbetsuppgifter


* Säkerställa utbetalning av likvid till försäljningsställen för korrekta transaktioner
* Säkerställa avstämning av huvudbokskonton
* Säkerställa att relevant analys, uppföljning, ekonomisk information och beslutsunderlag utförs korrekt
* Säkerställa hanteringen av inkomna köptransaktioner


VI SÖKER DIG SOM
- Har en avslutad eftergymnasial utbildning inom ekonomi eller motsvarande
- Har tidigare arbetslivserfarenhet av redovisning
- Har arbetslivserfarenhet av projektarbete
- Har mycket goda kunskaper i Microsoft Office och främst Excel, exempelvis pivottabeller
- Har god system- och datavana
- Har mycket goda kunskaper i svenska och engelska i tal och skrift, då det används i det dagliga arbetet

Det är meriterande om du har
- Tidigare erfarenheter av utvecklingsfrågor och systemtester
- Kunskap i Microsoft Dynamcis 365

För att lyckas i denna roll ser vi att du som person är noggrann, ansvarsfull och ordningsam. Du arbetar metodiskt och systematiskt och har förmågan att hantera tidskrävande rutinuppgifter utan att ge vika på kvalité. Du är dessutom serviceinriktad och prestigelös i kontakten med såväl interna som externa kontakter. Du gillar att förstå dig på och analysera komplexa logistiska flöden samt kan arbeta både självständigt och tillsammans med andra mot gemensamma mål.

Under denna rekryteringsprocess kommer vi att fokusera främst på följande kompetenser:
- Kvalitetsmedveten
- Självgående
- Serviceinriktad

Vår rekryteringsprocess

Denna rekryteringsprocess hanteras av Academic Work och vår kunds önskemål är att alla frågor rörande tjänsten skickas till Academic Work.

Vi tillämpar löpande urval och annonsen kan därmed komma att tas ned innan sista ansökningsdag om det är så att vi har gått vidare till urvals- och intervjufas. Rekryteringsprocessen innehåller två urvalstest: ett personlighetstest och ett test i kognitiv förmåga. Testerna är ett verktyg för att kunna hitta den kandidat med högst potential för tjänsten samt främja jämlikhet, mångfald och en rättvis rekryteringsprocess.

INFORMATION OM FÖRETAGET
Mer information om företaget delges under processens gång

Kontaktpersoner på detta företaget

Sara Frykedal

Consultant Manager Fanny Rosén
08-52257636
Fanny Rosén

Mette Risberg
0736448575
Hedvig Svärd

Konsultchef Catrin Laudon

Sara Frykedal
08-52257605
Fredrik Bardon

Konsultchefsassisten Anna Bengtsson
08-12 05 2224
Konsultchef Lisa Nordell
0812052231

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Academic Work
  • 1 plats
  • 6 månader eller längre
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 17 augusti 2023
  • Ansök senast: 17 september 2023

Besöksadress

Lindstedtsvägen 24
Stockholm

Postadress

Lindstedtsvägen 24
Stockholm, 11428

Liknande jobb


4 oktober 2024

Redovisningsekonom

Redovisningsekonom

4 oktober 2024

Ekonom

Ekonom

4 oktober 2024