OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Skatteverket skapar samhällsnytta och har ett högt förtroende hos allmänhet och företag. Vi tänker nytt och befinner oss i ständig utveckling. Nyfikenhet och ständigt lärande är förutsättningar för att kunna göra ett bra jobb hos oss.
Vår grundsyn är att vi är till för medborgarna. Vi utgår från att alla vill göra rätt för sig, och vi betraktar varje möte som en möjlighet att ytterligare öka förtroendet för vår verksamhet. Alla som kommer i kontakt med oss ska uppfatta oss som offensiva, pålitliga och hjälpsamma.
Dina arbetsuppgifter som specialist inom transfer pricing
på storföretagsskattekontoret innebär att du huvudsakligen arbetar med revision med inriktning mot transfer pricing mot landets största företag. Vi vill möta företagen utifrån deras behov och situation. Utöver en effektiv kontrollverksamhet strävar vi efter att stödja och hjälpa företag att göra rätt från början. Detta gör vi bland annat genom att utveckla vår dialog och vårt samarbete med företag och deras rådgivare.
Som TP-specialist krävs det att du innehar en stark analytisk förmåga. Av stor vikt är även dina förmågor att samverka, informera och kommunicera.
På storföretagsskattekontoret i Stockholm är vi ca 150 medarbetare.
Vi erbjuder dig en arbetsplats
• med samhällsviktiga, intressanta och utvecklande arbetsuppgifter
• som är till nytta för medborgare och företag
• med öppenhet, respekt, gott bemötande och mångfald
• som stimulerar till kreativitet, lärande och utveckling
• med en god balans mellan arbete och fritid.
Vi söker dig som
• har en akademisk utbildning
• har minst 10 års erfarenhet av att arbeta med internprissättning inklusive utlandstjänstgöring
• har erfarenhet av att arbeta mot den finansiella marknaden såsom banker och försäkringsbolag
• har mycket god analytisk förmåga
• inger förtroende genom ett bra bemötande och ett kundanpassat arbetsätt
• är utåtriktad, lugn och stabil
• är målinriktad och lösningsorienterad
• har förmåga att se både helheten och viktiga detaljer
• har förmåga att samarbeta, samverka och är prestigelös
• har mycket god kommunikativ förmåga i både tal och skrift, särskilt på engelska.
Det är meriterande om du
har erfarenhet av att utbilda inom området, särskilt internationella utbildningsuppdrag, samt har erfarenhet av uppdrag för internationella organisationer, t ex OECD.
Du ska också uppfylla kriterierna i Skatteverkets medarbetarpolicy.
När vi anställer lägger vi stor vikt vid personliga egenskaper och förmågor.
Anställningen är tills vidare. Vi kan tillämpa provanställning i sex månader.
Välkommen med din ansökan till oss!
Vill du veta mer om Skatteverkets rekryteringsprocess?
Skatteverket använder det statliga ramavtalet för annonsförmedling. Inom detta väljer vi vilka kanaler vi ska använda för att nå intresserade med vår annonsering. Vi undanber oss därför vänligen samtal från annonsförmedlare eller -försäljare.