OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Till vår kund söker vi en Transformationsledare
Arbetsbeskrivning
Kunden befinner sig i en pågående förändringsresa i riktning mot att bli det ledande Europeiska djurförsäkringsbolaget. En viktig del i det är modernisering av våra kärnförmågor och nu initierar vi moderniseringen av Skador, en av de största och viktigaste kärnförmågorna i vår verksamhet.
För att driva moderniseringen etablerar vi ett ledningsteam bestående av en Business Owner och två samverkande Epic Owners – en anställd Epic Owner och en erfaren transformationsledare (denna roll).
Om rollen
Stöd till befintlig Epic Owner – avlastning, bollplank, rådgivning
Tillsammans med Epic Owner och Business Owner leda arbetet med att konkretisera vision, mål, värdeskapande och effekt av skademoderniseringen
Tillsammans med Epic Owner Planera, leda och följa upp transformationsarbetet:
Leverans av ny IT-förmåga – tillsammans med Tågledning och relevanta team
Utformande och införande av ny verksamhetsförmåga – tillsammans med linjeorganisation
Transformationsstrategi – Utformning, migrering, införande i enlighet med lean-agil leveransmodell (ex SAFe)
Förändringsledning
Utforma lean business case inklusive strategi för finansiering (OpEx/CapEx)
Hantera finansiell planering, uppföljning och styrning – i samverkan med controller
Intressenthantering – gentemot beslutsfattare, linjeorganisation och leveransorganisation(er)
Hantering av risker, beroenden och prioriteringsbehov
Utforma, förankra och tydliggöra behov av beslut – bereda inför beslutsforum och andra relevanta styrande organ
I samverkan med LPM (Lean Portfolio Management) tydliggöra möjlig roadmap för skademoderniseringen och harmonisering i förhållande till övriga initiativ och kapacitet
Förankra, synliggöra och engagera kring frågor som mål, lösning, prioritering, resursbehov etc
Krav/kvalifikationskriterier
Mycket god, flerårig erfarenhet av ledning av transformation – företrädesvis modernisering av komplexa affärssystem i internationell miljö där såväl affärs-, verksamhets- och teknikutvecklande leveranser ingår.
Mycket god erfarenhet av förändringsledning och införande av omfattande verksamhetsförändring (”Business Change Management”)
Erfarenhet av realisering av stora initiativ i en skalad lean-agil leveransorganisation – förmåga att samverka med agila leveransteam, produktägare så väl som företagsledande intressenter
Erfarenhet av finansiell planering och uppföljning, gärna i lean-agil miljö
Erfarenhet av försäkringsverksamhet – alternativt regelstyrd verksamhet inom bank/finans
Gärna erfarenhet av djurvård/veterinärvård
Gärna erfarenhet av designdrivet kundinsiktsarbete & innovation (Business Design)
Rollen är på heltid och tillsvidare med en provanställning på 6 månader.
Din ansökan
Låter rollen intressant och passande? Ansök i så fall omgående för vi intervjuar löpande och rollen kan tillsättas innan sista ansökningsdatum. Vi är flera rekryterare som hanterar rekryteringen av denna tjänst, vid frågor gällande den här rekryteringen eller tjänsten når du oss enklast på e-post info@quest.se
Vi kan enbart ta emot och bearbeta din ansökan genom att du registrerar ditt CV i vår portal. Med avseende på GDPR kan vi ej ta emot ansökningar via e-post. Varmt välkommen med din ansökan! Uppdraget är en del av Quest Consulting personaluthyrning. Du kommer att vara anställd av Quest Consulting och arbeta som konsult hos vår kund.
Om oss
Quest Consulting är ett auktoriserat konsultbolag med kollektivavtal, försäkringar, friskvård och tjänstepension. Vi är specialiserade inom IT, Teknik, HR, Administration och Ekonomi. Vår målsättning är att vara din personliga samarbetspartner och just därför är det så viktigt för oss att arbeta efter våra kärnvärden där våra ledord är att vara Personliga, Nyskapande och Professionella.