OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Transparency Reporting Specialist på 50%
Har du tidigare arbetat i en administrativ roll där du granskat och stöttat i transaktioner och kostnader liksom utgifter för ett företag? Har du god systemvana och vill arbeta i en bred administrationsroll för ett ledande läkemedelsföretag? Då har Randstad rätt uppdrag för dig! Vi söker nu en transparency reporting specialist 50% till ett läkemedelsföretag i Stockholm för start i januari och 6 månader framåt med eventuell möjlighet till förlängning.
Arbetsbeskrivning:
Här välkomnas du till ett ledande hälso- och sjukvårdsföretag med stark europeisk bas och som är en del av svensk sjukvård. Företaget har 100 anställda fördelat inom olika områden och ligger i Stockholm. Den svenska marknaden är inriktad på receptbelagda läkemedel inom stora behandlingsområden av exempelvis diabetes.
Här kommer du arbeta som transparency reporting specialist och ansvara för administration och rapportering till ekonomiavdelningen kring transaktioner och utgifter. Du kommer arbeta brett med administration och i olika system där ett stort fokus ligger på redovisning och granskning av företagets transaktioner liksom kostnader och utgifter.
Exempel på arbetsuppgifter:
• Identifiera och stödja ekonomiavdelningen kring transaktioner och försäkra att dessa stämmer och följer de regelverk som finns.
• Stödja i planering och genomförande av företagsdagar och konferenser och ansvara för kringliggande administration. Granska SAP-data och säkerställa att transparensbetalningar görs korrekt och läggs in i rätt system.
• Ansvarig för att hålla reda på sjukvårdspersonalens upplysningsvillkor liksom göra beställningar av inköpsorder och godkännande av fakturor samt stödja organisationen när det gäller kontraktshantering i samverkan med olika avdelningar inom organisationen.
Kvalifikationer:
Här behöver du:
• Minst 1 års erfarenhet av en liknande roll där du exempelvis supportat ledningsgrupper.
• Erfarenhet av att arbeta i en projektbaserad matrix organisation.
• Mycket goda färdigheter i Microsoft Office-paketet liksom mycket god systemvana.
• Goda kunskaper i svenska och engelska i både tal och skrift.
Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet. Som person tror vi att du är flexibel, strukturerad och proaktiv. Du är detaljorienterad och ser om något inte stämmer liksom värderar noggrannhet. Skulle du dessutom beskriva dig som proaktiv, samarbetsvillig och trivs i en miljö där det stundtals kan bli högt tempo, kommer du bli en uppskattad kollega.
Vi ser det som plus (ej krav) om du har arbetat inom läkemedelsbranschen innan och är van att arbeta i flera olika system.
För oss är det viktigt att all kompetens på arbetsmarknaden tillvaratas. Vi välkomnar alla sökande och eftersträvar mångfald.
Om Randstad:
Hösten 2016 bytte Proffice namn till Randstad. Med över 600 000 anställda i omkring 40 länder är Randstad världens näst största företag inom rekrytering och bemanning.
Som konsult hos Randstad är du anställd hos oss och jobbar ute hos någon av våra kunder. Du har samma fördelar som hos en traditionell arbetsgivare med kollektivavtal och förmåner som friskvårdsbidrag, företagshälsovård, försäkringar och rabatt på träningskort.
Utöver det får du även en mängd karriärmöjligheter, möter olika företagskulturer och får erfarenhet från olika branscher vilket gör att du utvecklar din kompetens och får ett spännande, välfyllt CV. Söker du en arbetsgivare som erbjuder spännande uppdrag och nya kontaktnät kommer du trivas hos oss.
Sista ansökningsdag: 2017-12-29
För information: Natalie Bettar | natalie.bettar@randstad.se [ mailto:natalie.bettar@randstad.se ] |
Kontaktpersoner på detta företaget
Tobias Jägerskog
+46 72 9889038
Marielle Österholm
072 988 90 32
Anna Nyholm
086939466
Anna Nyholm
+46 72 988 90 05
Carin Wall
072 988 90 07
Tobias Jägerskog
072 988 90 38
Martin Edin
+46 729889825
Maria Öhlander
+46 72-988 9604
Maria Frisk
+46 72-988 9607
Sofie Wallström