OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Om tjänsten
Som Transport & Administration Manager kommer du att ha en central och viktig roll på JYSK Distributionscentral som är i en spännande tillväxtfas. Rollen innebär ett övergripande ansvar för verksamhetens transportplanering och optimering där du säkerställer en smidig och effektiv logistikhantering, samtidigt som du leder och utvecklar administrationsteamet. Rollen är såväl strategisk som operativ och du ansvarar för att utveckla och förbättra verksamhetens logistikprocesser, flöden och arbetssätt för att optimera och effektivisera.
Rollen innefattar budget-, personal-, och verksamhetsansvar och du ingår i ledningsgruppen för logistik i Sverige och Finland. Din organisation består av 13 medarbetare inom såväl transport som Inbound & Outboud planning och administration. Ni ansvarar tillsammans för planering och koordinering av transporter och distribution av varor samt för transportupphandlingar. Administrationen innefattar planering och effektivisering av såväl inkommande- som utgående flöde till verksamhetens butiker och E-handelskunder. Även löneadministration, viss ekonomiadministration, support, kommunikationsarbete, Employer Branding, rekrytering och kvalitetssäkring.
JYSK tar ordet!
Vi erbjuder dig en spännande och utvecklande roll i ett framgångsrikt och välrenommerat företag med höga ambitioner. Distributionscentralen är 77 000 m² och hanterar 1,9 miljoner pallar varje år. Det är utrustat med moderna logistiksystem som möjliggör effektiv och snabb hantering av varor och beställningar. JYSK Distributionscenter har en viktig roll i att säkerställa en snabb och effektiv försörjning av varor till 250 JYSK-butiker i hela Sverige och Finland. Distributionscentret servar även on-line kunder och sysselsätter ungefär 280 medarbetare, vilket gör oss till en viktig arbetsgivare i regionen.
Som en del av JYSK´s logistikteam kommer du att ha stor påverkan på vår verksamhet och våra kunder. På JYSK jobbar vi aktivt utifrån värdeorden Tradesman, Colleague, Corporate Spirit, detta är något som genomsyrar hela vår verksamhet! Vi vill hela tiden framåt, växa och utvecklas. Vi gör det tillsammans och vårt ledarskap genomsyras av öppenhet, coachning och tydlig kommunikation.
Vi är medvetna om att vår verksamhet påverkar vår omvärld och att vi därför har ett ansvar gällande hållbarhet. Vi arbetar kontinuerligt med alla tre aspekter av hållbarhet: social, ekonomisk och ekologisk.
Om du är engagerad och driven och vill vara med och driva JYSK´s logistikverksamhet framåt, så ser vi fram emot din ansökan!
Om dig
Vi söker dig som tidigare har arbetat inom transport och logistik och som har erfarenhet av transportupphandlingar och förhandlingar. Du har chefserfarenhet och är en naturlig samt kommunikativ ledare som coachar och stöttar dina medarbetare för att som ett lag uppnå gemensamma mål. Du är van vid och motiveras av att identifiera och driva igenom förbättringsprojekt. Vi tror att du har god systemvana och gärna med erfarenhet av SAP. Vidare har du goda kunskaper i både svenska och engelska.
Vi tror att du är en målmedveten och relationsbyggande lagspelare med en vilja att skapa goda resultat. Du är initiativtagande och flexibel och trivs i en miljö som är ständig föränderlig och utvecklande. Att lyfta andra omkring dig kommer naturligt för dig och du är social och prestigelös.
Bra att veta
Tjänsten är placerad i Nässjö och du rapporterar till Logistics Director, Annika Löfgren. I denna rekrytering tillämpar vi löpande urval och vi önskar din ansökan så snart som möjligt, dock senast 16 april.
VEM är VEM
VEM är ett utvecklingsorienterat konsultföretag som erbjuder högkvalitativa tjänster inom rekrytering och interimslösningar av ledande befattningar.
Kontaktpersoner på detta företaget
LiseLottRoman, VEM AB
036-570 11 83
AnetteBeckman, VEM AB
036-570 11 82