OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Om tjänsten
Till den nyinrättade rollen som Transport Manager hos AJ Produkter söker vi nu en driven och självgående person som vill vara med och bidra till företagets fortsatta tillväxt och utveckling. Rollen är placerad i Supply Chain-organisationen och huvudsyftet med tjänsten är att utveckla nuvarande transportlösning för att uppnå högre kvalitet, servicegrad och kostnadseffektivitet. Tjänsten är i huvudsak på taktisk nivå med inslag av strategiskt och operativt arbete.
Stationeringsort är huvudkontoret i Halmstad. Resor förekommer men i begränsad omfattning.
Om Logent
Logent är en oberoende tjänsteleverantör inom logistik med ett heltäckande erbjudande inom Supply Chain Management för logistikintensiva verksamheter. Vårt erbjudande innefattar tjänster och branschlösningar inom våra tjänsteområden Logistik, Bemanning, Hamn & Hub och Kompetens. Logent finns representerade på ett flertal orter i Sverige och Norge med ca 3000 anställda. Under 2015 omsatte Logent ca 1,5 miljarder SEK. Logent AB är auktoriserade genom Almega och AEO-certifierade samt certifierade enligt ISO9001 och ISO14001.
Om kunden
I 40 år har AJ Produkter levererat inredning till kontor, skola, lager och industri. Konceptet har varit detsamma sedan starten – att vara ett ledande katalogföretag som erbjuder förstklassiga och attraktiva produkter till rätt pris. Tusentals produkter att välja mellan, levererat till din dörr precis när du behöver dem. Allt detta lättillgängligt via vår inspirerande katalog, vår E-handel som är öppen dygnet runt eller via ett samtal till någon av våra säljare. Ett koncept som utan tvekan är lika aktuellt idag som när det startade.
Arbetsuppgifter
I rollen som Transport Manager kommer du att arbeta i en internationell miljö, och som en länk mellan våra dotterbolag, våra fabriker och våra speditörer. Du kommer att ansvara för både våra ankommande och avgående frakter från lagret i Halmstad, samt frakterna från våra båda fabriker i Polen och Slovakien. Du kommer tillsammans med Supply Chain Manager göra projektplanering och sätta måltal för utvecklingen av AJ Produkters transporter. Du kommer att arbeta med både projekt och löpande arbetsuppgifter, och du kommer bland annat att:
• genomföra upphandlingar och omförhandlingar samt ansvara för implementering av nya transportavtal,
• driva regelbundna leverantörsmöten samt utvecklingsarbete och uppföljning av transportrelaterade nyckeltal tillsammans med våra speditörer,
• genomföra uppföljning av fraktbudget på koncernnivå samt analyser och åtgärder vid avvikelser,
• analysera och utveckla godsflöden i hela logistikkedjan från fabriker till slutkonsument i både större och mindre projekt samt
• genomföra kapacitetsberäkningar och planera vårt utleveransschema.
Krav
Vi söker dig som har minst 5 års erfarenhet från liknande roller och/eller arbetsuppgifter. Vi tror att du har stor vana av att arbeta i projektform samt att du är driven och har lätt för att bygga relationer och förtroende. Du är bra på att kommunicera, är affärsmässig och har erfarenhet av både förhandling och att arbeta med ständiga förbättringar.
Flytande engelska i tal och skrift är ett krav då vi är verksamma i många olika länder. Meriterande är eftergymnasial utbildning inom logistik, inköp eller ekonomi samt kunskap i affärssystemet Microsoft Dynamics Axapta samt WMS-systemet Astro.
För att trivas hos oss på AJ Produkter bör du vara en person som är självgående, prestigelös och flexibel.
För rätt person väntar en tjänst med stor frihet, utvecklingsmöjligheter och möjligheten att bidra till AJ Produkters fortsatta tillväxt.
Kontaktpersoner på detta företaget
Konsultchef Magnus Larsson
Konsultchef Jennifer Lindberg
Consultant Manager Caroline Persson
Konsultchefsassistent Andreas Hallström
Konsultchefsassisten Andreas Hallström
Emma Johnsson
Rekryterare Emma Johnsson
HR-chef Mari Talpila Wennström
08-41003161
Konsultchef Elin Nilsson
Emma Johnsson