Transport Manager till S:t Eriks i Göteborg

Arbetsbeskrivning

S:t Eriks Gruppen utvecklar, tillverkar, säljer och levererar Mark-, Tak- och VA-system samt naturstensprodukter till entreprenörer och återförsäljare på den nordiska marknaden. Vi är ca 600 medarbetare vid fabriker och kontor över hela Sverige från Staffanstorp i söder till Piteå i norr. Bolaget har en årsomsättning på drygt 1,6 miljarder. S:t Eriks är ett helägt dotterbolag i Volati sedan hösten 2018. Volati är en svensk industrigrupp som idag äger drygt 40 bolag med verksamhet i 16 länder som genererar en årsomsättning på 7 miljarder. Läs mer på www.steriks.se

S:t Eriks kunder består av större och mindre entreprenadföretag i bygg- och anläggningsbranschen, kommuner, statliga verk samt återförsäljare. Vi räknar också in konsultledet/arkitekter/projektörer bland våra viktigaste samarbetspartners i form av föreskrivande led. Vi är ledande inom segmenten natursten, marksten/plattor, rör/brunnar, stödmurar och takpannor. Vi är duktiga på design och att skapa unika produkter som är anpassade för marknadens behov.

Vi söker nu en Transport Manager som arbetar aktivt med våra transportflöden för att säkerställa kostnadseffektivitet, minimal miljöpåverkan, flexibilitet och rätt kvalitet i våra leveranskedjor.

ARBETSUPPGIFTER
I rollen som Transport Manager har du ansvaret för den totala transportaffären för den svenska transportverksamheten. Du förväntas framgångsrikt hantera vårt transportnätverk utifrån ett helhetsperspektiv avseende pris, kvalité, kostnad, leveransservice, hållbarhet, hälsa, säkerhet, lagkrav och efterlevnad av våra policys. Du arbetar med ständiga förbättringar både internt som externt för att säkerställa kostnadseffektiva och kundvänliga transportlösningar. För att lyckas i arbetet krävs regelbunden uppföljning och en nära dialog med samtliga involverade parter i våra flöden. Du ingår i ett mindre team inom logistik och är placerad på kontoret i Göteborg och du rapporterar till Chef Logistik och Materialstyrning.

Tjänsten innebär b l.a.

• Ansvar för kommersiella förhandlingar med leverantörer för att optimera pris, villkor, ledtid, betalningsvillkor
• Löpande uppföljning av våra transportleverantörer med avseende på avtal, kvalité, miljö och utveckling av den gemensamma affären
• Ansvar för att ta fram och följa upp fraktprislistor med korrekt avräkning gentemot transportör och korrekt fraktdebitering gentemot kund
• Ansvar för löpande avräkningar, fakturakontroll, transportreklamationer och annan administration
• Driva dialogen med säljorganisation och övriga avdelningar för att säkerställa förståelse för St Eriks fraktupplägg och debiteringsgrunder
• Driva utveckling av klimatsmarta transportlösningar till kund
• Arbeta med ständiga förbättringar med hänsyn till definierade KPI:er
• Kontinuerligt arbeta med IT-system och processer för att utveckla digitala transportlösningar



VEM ÄR DU
Vi söker dig som har minimum fem års erfarenhet av transportlogistik och/eller Supply Chain Management och vi ser gärna att du har en bakgrund från industri, bygg och/eller entreprenad. Du har en relevant högskoleexamen, alternativt någon annan eftergymnasial utbildning inom inköp, logistik eller motsvarande. Du har god erfarenhet av att arbeta med leverantörsupphandling och med ett stort intresse av att driva och utveckla klimatsmarta transportflöden. Vi ser gärna att du har god kännedom om samtliga intermodala transportsätt. Du är duktig på att utveckla processer och rutiner och är en van användare av TMS-verktyg. Du har goda IT-kunskaper och är van av att arbeta i ERP System, gärna med erfarenhet från Jeeves. Du behärskar svenska och engelska i tal och skrift.

PERSONLIGT
Dina personliga kompetenser är avgörande för att du ska vara framgångsrik. I rollen måste du vara skicklig på att skapa relationer och bygga nätverk, både med leverantörer och med kollegor. Du har ett starkt eget driv, leder och följer upp både ditt eget och andras arbete, samt arbetar strategiskt för att nå fastslagna mål.

VI ERBJUDER
S:t Eriks är marknadsledande inom sitt segment och vi erbjuder en varierande roll med eget ansvar i en flexibel organisation med korta beslutsvägar där du får möjligheten att utvecklas tillsammans med trevliga och duktiga kollegor. Som nyanställd erbjuds du en grundlig introduktion med båda teoretiska och praktiska moment på och ute på fältet. Du kommer att besöka våra olika produktionsanläggningar och samarbetspartners.

ANSÖKAN
Vi samarbetar med Your Talent i denna rekrytering, ansök på www.yourtalent.se För ytterligare information vänligen kontakta rekryteringskonsult Johan Sjöberg på 0761-709851 johan.sjoberg@yourtalent.se

Vi arbetar med löpande urval vilket gör att vi gärna tar emot din ansökan snarast möjligt

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Your Talent AB
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 13 april 2023
  • Ansök senast: 13 maj 2023

Besöksadress

Södra Hamngatan 25
None

Postadress

Södra Hamngatan 25
Göteborg, 41114

Liknande jobb


Transport Development Manager till Wibax Group

Transport Development Manager till Wibax Group

19 november 2024

SSAB - Chef Transport Dagtid

SSAB - Chef Transport Dagtid

30 oktober 2024

Shift Manager Night

Shift Manager Night

18 oktober 2024