Transport- och logistikadministratör till välkänd kund i Ludvika!

Transport- och logistikadministratör till välkänd kund i Ludvika!

Arbetsbeskrivning

Just nu söker vi en Transport- och logistikadministratör till en av våra internationella och attraktiva kunder i Ludvika! Uppdraget är på heltid och förväntas starta i september för att pågå till och med februari 2022, vad vi vet i dagsläget. Urval och intervjuer sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas före sista ansökningsdatum, skicka därför in din ansökan redan idag!

Om tjänsten
I rollen som Transport- och logistikadministratör är du huvudkontakten mellan projekt och logistikavdelning under transportgenomförande. Du ser till att leveransutförande skickas i tid och enligt definierad plan/schema. Som planerare samarbetar du nära inköpsavdelningen för att säkerställa att transporter hanteras på ett tids- och kostnadseffektivt sätt. Nyckeln här är att vara proaktiv och ha ett bra sätt att planera alla kommande leveranser för flera projekt parallellt.


Rollen innebär även att du förbereder administrativ transportdokumentation för transporter för globala projekt. Du ser till att de uppfyller frakt-, förpacknings-, och märkningsförfaranden enligt projektkrav i enlighet med statliga bestämmelser. Vidare ger du administrativt stöd vid identifiering och urval av speditörer för inrikes- och/eller utrikestransporter.



Vem är du?
För att kvalificera dig till rollen som Transport- och logistikadministratör söker vi dig som har:

• Minst två års erfarenhet inom transport och logistik samt är bekant med att arbeta i en stor projektmiljö nära kunder.
• Flytande kunskaper i engelska, vad gäller såväl tal som skrift, då detta är koncernspråket och den mesta kommunikationen sker på engelska.

Som person har du förmåga att hantera och prioritera flera tidskänsliga uppgifter i en dynamisk miljö för att säkerställa god planering och framsteg i projekten. Vidare krävs det att du är en riktigt lösningsorienterad teamplayer som besitter ett kundorienterat arbetssätt.


Om verksamheten
Konsultrollen passar dig som på kort tid vill skaffa dig bred erfarenhet. Vi erbjuder dig chansen att arbeta på populära arbetsplatser med välkända varumärken där du kan utveckla din kompetens och bredda ditt CV. Du kommer att trivas som konsult om du söker en värld av spännande uppdrag och nya kontaktnät. Vid din sida har du din konsultchef som agerar bollplank och stöttar dig i att lyckas på dina uppdrag. Vi vill att du ska må bra och trivas med oss på Poolia. Därför erbjuder vi dig friskvårdsbidrag, rabatter på olika träningsanläggningar och ordnar regelbundet sociala aktiviteter. Självklart omfattas din anställning på Poolia av kollektivavtal, försäkringar, tjänstepension samt företagshälsovård.

Kontaktpersoner på detta företaget

Linda Axäng
+46 73 944 57 02
Anna Pernås
019-7663708
Jenny Berg

Katerina Avraam

Anna Pernås

Linda Axäng

Anna-Karin Skoog

Jenny Berg
+46 72 074 19 99
Anna-Karin Skoog
+46 19 766 37 06
Linda Axäng
+46 766 37 02

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Poolia Örebro AB
  • 1 plats
  • 3 - 6 månader
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 19 maj 2021
  • Ansök senast: 18 juni 2021

Besöksadress

Rudbecksgatan 7, 6 tr, Örebro
None

Postadress

Rudbecksgatan 7, 6 tr
Örebro, 70211

Liknande jobb


Supply Chain Support

Supply Chain Support

26 april 2024

Shipping and Sales Coordinator

Shipping and Sales Coordinator

24 april 2024