Transport- och logistikplanerare till Ludvika!

Transport- och logistikplanerare till Ludvika!

Arbetsbeskrivning

Just nu söker vi en engagerad, proaktiv och serviceminded person som vill ta sig an ett spännande uppdrag på en världsledande kraftindustri. Här behövs du som har en genuin fallenhet för organisering, struktur och planering.


Om rollen

I rollen som transport- och logistikplanerare ansvarar du för orderhantering och försändelser över hela världen och ser till att leveranser kommer fram till destinationen i rätt tid med rätt dokumentation. I arbetet ingår kontakter internt och med kunder och speditörer, planering och bokning av transporter samt framtagande av dokument för leveranser. Du hanterar varuförsörjningsfrågor dagligen via telefon, Teams och mail. Det innebär att du är en viktig länk och koordinator mellan våra kunder, interna funktioner hos speditörer och ombud. Utförandet av arbetsuppgifterna ska alltid följa föreskrifter och rutiner avseende kvalitet och säkerhet samt juridiska aspekter. I rollen ingår rutinmässiga arbetsuppgifter men även problemlösning och ständig förbättring. Arbetet bedrivs i en global miljö i högt tempo, med stort fokus på tvärfunktionellt samarbete för att sträva efter det bästa för våra interna och/eller externa intressenter.

Mer konkret kan några av dina arbetsuppgifter beskrivas som följande:

•Hantera transportprocessen från packat material till leverans hos kund, inklusive planering, bokning och övervakning.
•Förbereda fraktdokument och utvärdera leverantörers dokument.
•Uppfyller transport-, packnings- och märkningsprocedurer enligt projektkrav och i enlighet med statliga föreskrifter.
•Arbeta tillsammans med interna projekt, leverantörer, speditörer och kundrepresentanter för att säkerställa en smidig fraktprocess om Hitachi levererar till plats.

Om dig

Rollens karaktär kräver en förmåga att vara flexibel och att självständigt kunna prioritera och göra bedömningar av hur tiden bäst fördelas för att arbetet ska bedrivas effektivt. För att lyckas i rollen behöver du ha god kommunikations- och nätverksförmåga samt stark analytisk förmåga. Andra viktiga egenskaper är att du är noggrann och känner dig bekväm med att följa företagets fastställda regler, rutiner och standarder.

Kompetenskrav

•Goda kunskaper i MS Office och SAP.
•Erfarenhet inom området transport/frakt – minst 2 år.
•Flytande engelska, skriftligt och muntligt, är ett krav.

Meriterande
•Du har god kommunikationsförmåga i svenska.
•Tekniskt intresse och förmåga att självständigt lösa komplexa problem.
•Erfarenhet inom serviceyrken.
•Erfarenhet av att arbeta med DG (farligt gods).

Om arbetsplatsen

Företaget är känt för sin rika innovation som har bidragit till att forma världens kraftindustri under det senaste århundradet.

Många innovationer, såsom 3-fas växelströmsöverföring, teknik för högspänd likström, världens mest kraftfulla transformatorer och miljöeffektiva högspänningsställverk har sitt ursprung i företagets Ludvika-anläggning, vilken har gjort stor skillnad för miljarder människor som fått tillgång till elektricitet.

Idag har företaget siktet på att fortsätta driva utvecklingen för hållbar energianvändning i minst ett århundrade till.

De har en modern personalpolicy och investerar mycket tid i att utveckla såväl företaget som medarbetarna. Allt detta för att bygga långsiktiga anställningar och behålla, såväl som ständigt utöka, kompetensen inom företaget.


Om Framtiden AB
Vi på Framtiden
arbetar med både bemanning och rekrytering. Vi är specialister på att rekrytera
rätt talanger till rätt företag. Framtiden finns på sju orter i Sverige samt i
Oslo. För denna tjänst kommer du vara anställd genom oss på
Framtiden och arbeta som konsult på vederbörande företag.

Rekryteringsprocess
•CV-granskning
•Telefonintervju
•Intervju med Framtiden AB (rekryteringsbolag)
•Intervju med vederbörande företag


Villkor
Startdatum: Omgående
Ort: Ludvika
Omfattning: 100%
Arbetstider: 8-17

Kontaktpersoner på detta företaget

Linda Gustavsson

Johanna Ahlstrand
0735 16 89 74
Ebba Andersson

Linda Gustavsson
0707-952 832
Karin Adin
0707-661445
Karin Adin
0707-66 14 45
Karin Adin
0735 - 16 89 70
Jennie Forsell
0739 - 55 76 16
Moa Jäder
0707-663955
Sofie Johansson
0735-168996

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Framtiden AB
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 13 januari 2023
  • Ansök senast: 17 februari 2023

Besöksadress

Teknikringen 10
None

Postadress

Warfvinges väg 29
Stockholm, 11251

Liknande jobb


21 december 2024

Senior logistikkoordinator

Senior logistikkoordinator

20 december 2024

Logistikpersonal/förråd

20 december 2024