OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Välkommen till innovationsledaren inom hushållsapparater, välkommen till vårt team!
BSH Home Appliances AB ingår i BSH Home Appliances Group.
Med våra produkter med märken som Bosch, Siemens, Neff och Gaggenau, samt våra regionala och lokala märken, gör vi livet enklare. Vi är en internationell koncern med en årsomsättning på runt 13.9 miljarder euro under 2020 och mer än 60 000 anställda. Vi inspirerar genom intelligent teknik, utmärkt design, energisnåla produkter samt en god arbetsmiljö.
Ta ett steg vidare i din karriär – tänk framåt med oss.
Vi söker en Transport Operations Assistant till BSH Home Appliances AB!
En av våra anställda i teamet har fått en ny tjänst inom företaget och vi söker nu en ersättare. Är du en positiv lagspelare och har erfarenhet av serice och administration? Sök då tjänsten som Transport Operations Assistant!
Dina arbetsuppgifter:
• Hantera och bevaka in-ut flöden i vårt lager
• Administrera och arkivera alla underlag
• Supporta operativa team i det dagliga arbetet och rapportera eventuella avvikelser
• Instruktioner till Chaufförer och medarbetare
• Skriva ut fraktdokument, förbereda tullen och övrig dokumentation
• Daglig kontakt med externa parter och interna funktioner
• Andra administrativa uppgifter inom rollen
• Aktivt arbeta med effektivisering och förbättringsarbete
Din bakgrund:
• Minst 3-årig gymnasieutbildning
• Minst 2 års arbetserfarenhet från liknande arbetsuppgifter
• Erfaren i MS Office-paketet
• Erfarenhet i Transporeon eller andra bokningsmoduler är meriterande
• Erfarenhet från SAP meriterande
• Flytande kunskaper i svenska och engelska, både i tal och skrift
Dina personliga egenskaper:
• Du är en positiv lagspelare som trivs med att arbeta i ett högt tempo
• Du är lösningsorienterad och har förmågan att hantera flera uppgifter
• Du är noggrann, välorganiserad och tydlig i din kommunikation
• Då du har många kontaktytor internt och externt, ställs det höga krav på att du är serviceinriktad och har god social kompetens
Förmåner:
Vi erbjuder fast månadslön, årsbonus vid positivt utfall, friskvårdsbidrag och har kollektivavtal.
Arbetstider: Heltid, roterande arbetstider kl. 06.00-15.00 och 12.00-21.00.
Övrig information:
Vi finns i nya och moderna lokaler i Nykvarn, dit det är enklast att ta sig till med bil då det är begränsat med kollektivtrafik.
Visstidsanställning på 6 månader med god möjlighet till en tillsvidaretjänst för rätt person.
Vi genomför personlighetstest samt alkohol och drogtest inför anställning.
Ansökan
Varmt välkommen med din ansökan!
Bifoga CV och personligt brev. Intervjuer sker löpande så skicka in din ansökan så snart som möjligt.
Har du frågor är du välkommen att kontakta: Terese Brännvall, Transport Operations Manager, e-post: terese.braennvall@bshg.com
Inför rekryteringsarbetet har vi tagit ställning till rekryteringskanaler och undanber oss kontakt med bemannings- och rekryteringsföretag samt försäljare av rekryteringsannonser.
Välkommen till innovationsledaren inom hushållsapparater, välkommen till vårt team!
BSH Home Appliances AB ingår i BSH Home Appliances Group.
Med våra produkter med märken som Bosch, Siemens, Neff och Gaggenau, samt våra regionala och lokala märken, gör vi livet enklare. Vi är en internationell koncern med en årsomsättning på runt 13,9 miljarder euro under 2020 och mer än 60 000 anställda. Vi inspirerar genom intelligent teknik, utmärkt design, energisnåla produkter samt en god arbetsmiljö.
Ta ett steg vidare i din karriär – tänk framåt med oss.