OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Om företaget
Hillebrand är ett globalt speditions- och logistikbolag som i över 175 år transporterat vinfat. Idag spänner sig Hillebrands unika nätverk över 90 länder och har strategiskt placerade kontor i samtliga vinproducerande områden i världen. Företagets fokus är att leverera sina kunders produkter på ett säkert, snabbt och omsorgsfullt sätt. De hanterar logistiken och transporten för alla typer av kvantiteter av vin, allt från enstaka flaskor till stora mängder, från alla ursprung till alla destinationer. De vill göra logistiken enkel för sina kunder. Deras vision är att bli ledande globalt när det kommer till transport av vin, sprit, öl och andra produkter som kräver extra varsamhet. Hillebrands kunder värderar deras omsorgsfulla hantering av produkterna, deras pålitliga och effektiva lösningar samt deras kundfokuserade, lätta och vänliga sätt att hålla dialogen.
Din Roll
Som produktchef är du Hillebrands expert på internationella transporter på global nivå.
Du säkerställer god kapacitet med fokus på optimering, säkra transportflöden, god leveransförmåga och ledtider. I denna roll har du ett tätt samarbete med kundservicechefen, säljteamet och hela det operativa kundserviceteamet. Du samverkar även med liknande funktioner inom Hillebrands globala nätverk. I rollen deltar du i att utveckla konkurrenskraftiga internationella transportlösningar, samt ansvarar för upphandlingar inrikes med transportörer, rederier och hamnar. Du sammanställer produktinformation samt säkerställer att aktuella samarbetsavtal finns. Vid behov följer du upp med kontrakterade underleverantörer. Du rapporterar till Kundservicechefen.
Huvudsakliga arbetsuppgifter
- Supportera säljteamet vid prissättning
- Uppdatera kollegor om aktuell produktinformation
- Prisuppdatering i system
- Kontroll samt godkännande av finansiella filer
- Uppföljning av nyckeltal och kostnader
Din profil
Vi ser att du har en gymnasieutbildning och/eller KY-utbildning inom kundservice, transport eller logistik, alternativt motsvarande arbetslivserfarenhet. Eftergymnasial utbildning inom logistik, transport eller ekonomi är meriterande. Du har en gedigen erfarenhet och kompetens inom transport och speditionsvärlden samt flera års erfarenhet av transportupphandling. I rollen krävs goda språkkunskaper i svenska och engelska samt kunskaper i Excel samt resten av office-paketet.
Du är självständig med god förmåga att optimera resultat och strävar efter ständiga
förbättringar. Du har god initiativförmåga och kan arbeta efter snäva deadlines och har alltid kundens bästa i fokus med din förståelse för skiftande behov och lösningsfokuserade angreppssätt. Du har god samarbetsförmåga och tar stort ansvar för dina arbetsuppgifter.
Om Clevry
I över 30 år har Clevry varit ett game changer för ett mer soft skills-drivet arbetsliv inom talent acquisition, assesments och advisory. Vi finns globalt med kunder, konsulter och kandidater från Nordamerika till Singapore med huvudkontor i Brighton, Stockholm och Helsingfors. Våra 150 soft skills-certifierade rekryterare, affärspsykologer och experter finns alltid till er tjänst. Rekryteringsprocessen Vi på Clevry ser att soft skills är minst lika viktiga som hard skills. I denna rekrytering kommer du därför, när du har ansökt, via mail få en länk till ett självskattningstest. Det tar cirka 20 minuter att genomföra testet, därefter kommer du få en feedback-rapport mailad till dig som belyser dina soft skills. Vid en eventuell intervju med Clevry kommer svaren gås igenom mer ingående.
Håll utkik i din inbox! Där finner du länk till frågeformuläret.
Vi tillämpar löpande urval och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdatum. Varmt välkommen med din ansökan redan idag!
Följ oss gärna på LinkedIn Clevry Sweden