OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Är du en ansvarstagande och engagerad person som vill bidra till utvecklingen av vår transportverksamhet? Gillar du utmaningar och motiveras av att utveckla processer och arbetssätt? Då är det kanske dig vi söker till rollen som Transportadministratör hos oss på Nyhléns Hugosons!
I rollen som transportadministratör erbjuds du en utmanande roll med stor möjlighet att påverka processer och arbetssätt. Du förväntas arbeta aktivt med att utveckla våra befintliga administrativa arbetsuppgifter och rutiner. Du kommer ha många externa och interna kontaktytor, vilket ställer krav på god kommunikations- och samarbetsförmåga. Du drivs också av att ge god service till både kunder och medarbetare.
Huvudsakliga ansvarsområden
Ansvar för schemaläggning, löpande schemaförändringar och attest av tider
Fakturering
Ansvara för att våra chaufförer får fortlöpande utbildning (YKB, IDHA, körtillstånd m.m.)
Spårning av gods
Som administratör kommer du även vara en viktig kugge i vårt kundbemötande genom att ta emot samtal, spåra gods och på ett snabbt och serviceinriktat sätt svara på våra kunders frågor eller skicka dem vidare till rätt person internt. Vi söker dig som är ansvarstagande, trygg i dig själv och har en god självinsikt. Du är flexibel, engagerad och har en hög initiativförmåga och kan arbeta såväl självständigt som i grupp. Vidare är du effektiv i ditt arbete och duktig på att strukturera upp dina arbetsuppgifter på ett tydligt sätt.
Det här förväntar vi oss av dig
Tidigare erfarenhet av administration och affärssystem
Förmåga att arbeta strukturerat, effektivt, proaktivt och långsiktigt
God social kompetens och ett gott ordningssinneGod datorvana samt goda kunskaper i Officepaketet (framför allt Excel)
Vi kommer lägga stor vikt vid personlig lämplighet.
Din arbetsplats är belägen på vårt kontor i Skellefteå. Du rapporterar till vår Transportansvarige och har ett nära samarbete med flera andra avdelningar inom företaget.
Vad du kan förvänta dig av oss
Nyhléns Hugosons erbjuder ett roligt, självständigt och omväxlande arbete med stort eget ansvar i ett norrländskt entreprenörsdrivet livsmedelsföretag i tillväxt samt en trivsam arbetsmiljö med positiv, hjälpsam och prestigelös atmosfär. Vi befinner oss i en expansiv fas och för rätt person kommer det finnas stora möjligheter att växa med oss och succesivt ta ett större ansvar. Som nyanställd på Nyhléns Hugosons får du en gedigen introduktion och utbildning där vi går igenom relevanta system och processer, allt för att du ska känna dig trygg och lyckas i rollen som transportadministratör. Därefter kommer du att få löpande stöd av din närmaste chef för att fortsätta utvecklas och trivas på jobbet.
Låter det här spännande? Välkommen med din ansökan!
Sista ansökningsdag är den 8 augusti. Urval sker löpande vilket innebär att tjänsten kan tillsättas innan sista ansökningsdag.
För ytterligare information är du välkommen att kontakta:
Sophia Bylesjö, Platschef, 0910-509 20
Kim Marklund, Transportledare, 0910-509 73
Om arbetsgivaren - NYHLÉNS HUGOSONS AB
Vår vision är att vara det naturliga valet vid alla norrländska måltidstillfällen. Det blir vi genom att vara det ledande norrländska kött- och charkföretaget med fokus på våra kunder, vårt mathantverk och våra norrländska bönder. Respekten för miljö, hälsa och djuromsorg är central för verksamheten, liksom våra värdeord: affärsmässig, delaktig och stolt. Hantverket ligger alltid till grund för vår produktion, med erfarenhet och engagemang i varje del av tillverkningen. Vi använder inga onödiga tillsatser i vår mat och garanterar hög kvalitét på våra produkter. Våra anläggningar finns i Luleå (charkproduktion), Skellefteå (paketering av kött, kallskänk m.m.) och Ullånger (slakteri). I koncernen ingår även Guldfisken Kök AB (kyld färdigmat) , Änge Chark AB (charkproduktion) samt Jokkmokkskorv AB (charkproduktion). Nyhléns Hugosons har idag ca 230 medarbetare. Läs mer om oss på www.nyhlenshugosons.se, www.guldfisken.com, www.angechark.se, och www.jokkmokkskorv.se.