OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Om kundföretaget
Vi söker en Transportadministratör för uppdrag hos vår kund. Det är ett långsiktigt uppdrag med goda möjligheter att övergå i anställning hos kunden.
Rollen som Transportadministratör är en viktig del av kundens logistikavdelning. Arbetet innebär att boka och administrera frakter, serva och uppdatera kunder löpande via mejl och telefon samt fysiskt säkerställa att gods för utleverans är korrekt och redo för transport.
Dina arbetsuppgifter
Som transportadministratör erbjuds du en utmanande roll med stor möjlighet att utveckla processer och arbetssätt.
Du kommer vara en viktig kugge i företagets kundbemötande genom att ta emot samtal, spåra gods och på ett snabbt och serviceinriktat sätt svara på våra kunders frågor eller skicka dem vidare till rätt person internt. Detta ställer krav på god kommunikations- och samarbetsförmåga samt att du drivs av att ge god service till kunder och medarbetare.
Som Transportadministratör kommer du ingå i teamet Utlastning, som rapporterar till avdelningschefen inom Logistik. Arbetsplatsen är placerad inne i fabrikens lokaler för att skapa så goda och effektiva arbetssätt och processer som möjligt.
Din profil
Vi söker dig som är nyfiken och har förmåga att fokusera, du trivs att arbeta i ett team och vill utvecklas tillsammans med andra.
Du har lätt för att skapa, utveckla och bibehålla relationer och kontaktytor med såväl kollegor som interna och externa kunder.
För att lyckas i rollen ser vi att du har en god social kompetens, baskunskaper i engelska där du kan göra dig förstådd i tal och skrift, samt att du hanterar Officepaketet obehindrat.
Tidigare erfarenhet av arbete med logistik med fördel bokning och administration av frakt är önskvärt. Kunskap om export och import är meriterande.
Du erbjuds en mycket omväxlande roll med högt tempo och många olika kontaktytor både internt och externt. Om ”kostymen blir för liten” och större utmaningar är aktuella, finns en rad olika karriärvägar inom företaget och koncernen.
Övrig information
Vid frågor om tjänsten och ansökan kan du kontakta Anna-Karin Hallfors (anna-karin@konsultia.se).
Välkommen med din ansökan senast 20 mars 2022.
Om oss
FÖR SVENSK INDUSTRI FRAMÅT
En stor del av framgångssagan Sverige möjliggjordes av industriföretagens framfart under 1900-talet. Arbetstillfällen skapades, skatteintäkter genererades och många bolag tog sig ut på en global marknad. Det vill vi ska fortsätta.
Konsultias bemanningslösningar hjälper industrin med kompetensförsörjning och produktion i balans. Genom schyssta villkor och en värderingsdriven företagskultur attraherar vi medarbetare som gör skillnad varje dag.
Vi är ett auktoriserat bemannings- och rekryteringsföretag och har kollektivavtal. Du får marknadsmässig lön, reglerad semester, rätt till sjuklön, pension och försäkringar. Vi erbjuder också friskvårdsbidrag och tillgång till företagshälsovård. Företaget är kvalitets- miljö- och arbetsmiljöcertifierade enligt ISO 9001, ISO 14001 samt ISO 45001.
Konsultia har kontor i Borlänge, Bollnäs, Sundsvall, Örnsköldsvik, Umeå, Skellefteå, Piteå och Luleå. Läs gärna mer om oss på www.konsultia.se
Kontaktpersoner på detta företaget
Lena Persson
Pernilla Gustafsson
Hakan Mol
072-5172614
Pernilla Gustafsson
Lena Persson
Hakan Mol
Hakan Mol
Emma Edling
0705172016
Kjell Wikström