Transportadministratör

Transportadministratör

Arbetsbeskrivning

Om kundföretaget
Vi söker en Transportadministratör för uppdrag hos vår kund. Det är ett långsiktigt uppdrag med goda möjligheter att övergå i anställning hos kunden.

Rollen som Transportadministratör är en viktig del av kundens logistikavdelning. Arbetet innebär att boka och administrera frakter, serva och uppdatera kunder löpande via mejl och telefon samt fysiskt säkerställa att gods för utleverans är korrekt och redo för transport.

Dina arbetsuppgifter
Som transportadministratör erbjuds du en utmanande roll med stor möjlighet att utveckla processer och arbetssätt.

Du kommer vara en viktig kugge i företagets kundbemötande genom att ta emot samtal, spåra gods och på ett snabbt och serviceinriktat sätt svara på våra kunders frågor eller skicka dem vidare till rätt person internt. Detta ställer krav på god kommunikations- och samarbetsförmåga samt att du drivs av att ge god service till kunder och medarbetare.

Som Transportadministratör kommer du ingå i teamet Utlastning, som rapporterar till avdelningschefen inom Logistik. Arbetsplatsen är placerad inne i fabrikens lokaler för att skapa så goda och effektiva arbetssätt och processer som möjligt.


Din profil
Vi söker dig som är nyfiken och har förmåga att fokusera, du trivs att arbeta i ett team och vill utvecklas tillsammans med andra.

Du har lätt för att skapa, utveckla och bibehålla relationer och kontaktytor med såväl kollegor som interna och externa kunder.
För att lyckas i rollen ser vi att du har en god social kompetens, baskunskaper i engelska där du kan göra dig förstådd i tal och skrift, samt att du hanterar Officepaketet obehindrat.

Tidigare erfarenhet av arbete med logistik med fördel bokning och administration av frakt är önskvärt. Kunskap om export och import är meriterande.

Du erbjuds en mycket omväxlande roll med högt tempo och många olika kontaktytor både internt och externt. Om ”kostymen blir för liten” och större utmaningar är aktuella, finns en rad olika karriärvägar inom företaget och koncernen.


Övrig information
Vid frågor om tjänsten och ansökan kan du kontakta Anna-Karin Hallfors (anna-karin@konsultia.se).

Välkommen med din ansökan senast 20 mars 2022.

Om oss
FÖR SVENSK INDUSTRI FRAMÅT

En stor del av framgångssagan Sverige möjliggjordes av industriföretagens framfart under 1900-talet. Arbetstillfällen skapades, skatteintäkter genererades och många bolag tog sig ut på en global marknad. Det vill vi ska fortsätta.

Konsultias bemanningslösningar hjälper industrin med kompetensförsörjning och produktion i balans. Genom schyssta villkor och en värderingsdriven företagskultur attraherar vi medarbetare som gör skillnad varje dag.

Vi är ett auktoriserat bemannings- och rekryteringsföretag och har kollektivavtal. Du får marknadsmässig lön, reglerad semester, rätt till sjuklön, pension och försäkringar. Vi erbjuder också friskvårdsbidrag och tillgång till företagshälsovård. Företaget är kvalitets- miljö- och arbetsmiljöcertifierade enligt ISO 9001, ISO 14001 samt ISO 45001.

Konsultia har kontor i Borlänge, Bollnäs, Sundsvall, Örnsköldsvik, Umeå, Skellefteå, Piteå och Luleå. Läs gärna mer om oss på www.konsultia.se

Kontaktpersoner på detta företaget

Lena Persson

Pernilla Gustafsson

Hakan Mol
072-5172614
Pernilla Gustafsson

Lena Persson

Hakan Mol

Hakan Mol

Emma Edling
0705172016
Kjell Wikström

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Konsultia
  • 1 plats
  • 6 månader eller längre
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 4 mars 2022
  • Ansök senast: 20 mars 2022

Besöksadress

Nobelvägen 2, Gävle
None

Postadress

Nobelvägen 2
Gävle, 80267

Liknande jobb


Supply Chain Support

Supply Chain Support

26 april 2024

Shipping and Sales Coordinator

Shipping and Sales Coordinator

24 april 2024