Transportadministratör i Helsingborg

Transportadministratör i Helsingborg

Arbetsbeskrivning

Arbetsbeskrivning
Har du erfarenhet av att arbeta med administration och service från transport- och logistikbranschen? Är du duktig på att samordna och hantera flera olika arbetsuppgifter med korta ledtider? Då kan det vara just dig vi letar efter! Vi söker nu en administratör till en av våra kunder inom transport- och logistikbranschen i Helsingborg. 


Som konsult hos Randstad är du anställd hos oss och jobbar ute hos någon av våra kunder. Du har samma fördelar hos Randstad som hos andra arbetsgivare med kollektivavtal och förmåner som friskvårdsbidrag, företagshälsovård, försäkringar och rabatt på träningskort. Utöver det erbjuds du även en mängd karriärmöjligheter, får möta olika företagskulturer och erfarenhet från olika branscher vilket gör att du utvecklar din kompetens och får ett välfyllt CV. Tjänsten kan innebära många kontakter och då är det är viktigt med god samarbets- och kommunikationsförmåga. Som person ser vi att du är drivande och van att arbeta självständigt. Söker du en arbetsgivare som erbjuder varierande uppdrag och nya kontaktnät kommer du att trivas hos oss.

Ansvarsområden
Som konsult hos oss kommer du arbeta i terminalen hos en av våra kunder som är verksamma inom transport och logistikbranschen. I terminalen kommer du vara en hjälpande hand till arbetsledningen men att leda och styra produktionen i terminalen. Du kommer hantera flera olika arbetsuppgifter med korta ledtider. Arbetet sker i nära samarbete med övrig personal i terminalen. Utöver detta innebär arbetet även
Ta emot kunder i terminalens kundmottagning och registrera ankomsterna i systemet
Ta emot samtal från interna och externa kunder
Vid behov hjälpa till med övrigt arbete i terminalen


Arbetstider
Heltid med goda möjligheter till anställning hos kund efter inhyrningsperiod på 6-12 månader. Arbetstiderna kommer initialt under upplärningstiden vara mån-fre 09:00-18:00 men kommer längre fram variera mellan 06:00-22:00. 

Kvalifikationer


Gymnasieutbildning eller motsvarande
Arbetserfarenhet av liknande arbetsuppgifter inom administration och service, gärna inom transport- och logistikbranschen
Goda kunskaper i tal och skrift på svenska och engelska
God datorvana och kunskap av att arbeta i MS Office 

Det är meriterande om du har ytterligare språkkunskaper utöver svenska och engelska inom exempelvis serbiska, bosniska, kroatiska, polska eller ryska. 

I denna roll är det framförallt viktigt att du trivs och har en förmåga att hantera flera arbetsuppgifter med korta ledtider. Du är en person som sprider en positiv energi till din omgivning. Som person har du en hög servicekänsla samtidigt som du är lojal, ordningsam och ansvarsfull. Du har en god samarbetsförmåga och trivs att arbeta både i grupp såväl som självständigt. Vi ser gärna att du tar initiativ i ditt arbete och kan driva och planera ditt arbete framåt självständigt. Vi kommer lägga stor vikt vid personlig lämplighet

För oss är det viktigt att all kompetens på arbetsmarknaden tillvaratas. Vi välkomnar alla sökande och eftersträvar mångfald. 

Ansökan
2021-10-30, urval och intervjuer kommer att ske löpande. Tjänsten kan komma att bli tillsatt innan sista ansökningsdag, ansök därför så snart som möjligt.


För information: Olivia Josefsson, konsultchef, olivia.josefsson@randstad.se

Om företaget
Med över 600 000 anställda i omkring 40 länder är Randstad världsledande inom HR-tjänster och erbjuder bemannings-, konsult- och rekryteringslösningar inom alla kompetensområden. Vi erbjuder även interim management, executive search och omställningstjänster. Vi har ett stort nätverk av bolag och kandidater vilket innebär att vi förmedlar hundratals jobb inom olika branscher, från Kiruna i norr till Malmö i söder. Vår ambition är att vara den bästa arbetsgivaren på marknaden. Genom att kombinera vår passion för människor med kraften i dagens teknologi hjälper vi människor och organisationer att nå deras sanna potential. Vi kallar det Human Forward.

Kontaktpersoner på detta företaget

Daniella Petersen

Cecilia Mannheimer

Emelie Özgun

Pontus Adolfsson

Konsultchef Katja Löfström

Maria Johansson

Maria Öhlander
072-9889604
Jonna Blom

Emelie Özgun
0729889603
Konsultchef Camilo Garcia Sanchez
0729889044

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Randstad
  • 1 plats
  • 6 månader eller längre
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 18 oktober 2021
  • Ansök senast: 30 oktober 2021

Besöksadress

Ringvägen 100
None

Postadress

Ringvägen 100
Stockholm, 11860

Liknande jobb


20 december 2024

Distributionsassistent

Distributionsassistent

27 november 2024

26 mars 2024