OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Om Bravura:
Bravura är experter på rekrytering inom tjänstemannaområdet och hjälper företag i hela Sverige att tillsätta allt från nyckelpositioner och andra permanenta tjänster till kortare deltidsuppdrag. Hos oss finns massor av jobbmöjligheter och vi förmedlar jobb både till dig med erfarenhet och till dig i början av karriären. På Bravura brukar vi säga att vi stärker företag genom människor och människor genom jobb. Vår roll är att erbjuda dig jobbmöjligheter och att förenkla för dig som söker jobb via oss. Vi drivs av ett personligt engagemang i varje rekrytering, där dialog, snabbhet och återkoppling är nyckeln till ett lyckat resultat.
Om tjänsten:
Det här är ett konsultuppdrag på heltid som varar i 6 månader. Du blir anställd av Bravura och arbetar som konsult hos företaget. Det finns goda möjligheter till förlängning av uppdraget alternativt överrekrytering till företaget vid uppdragets slut.
Om företaget:
Schenker är en global koncern som arbetar med att leverera logistiktjänster till kunder inom bland annat fordonsindustrin och tillverkningsindustrin. Tjänsten är placerad på deras kontor i Bäckebol. De söker nu dig som vill bidra till effektiva logistiska flöden och nöjda kunder. Som logistikadministratör blir du en del av ett team som präglas av nära samarbete och god gemenskap. Denna tjänst är ett konsultuppdrag fram till september 2021, därefter finns goda chanser till förlängning alternativt anställning hos företaget vid uppdragets slut.
Arbetsuppgifter:
I rollen som transportadministratör jobbar du med dokumenthantering kopplat till främst ankommande styckegods vid försändelser från Europa. Detta innebär exempelvis hantering av tulldokument, traileraviseringar, administration för lastning av importsändningar samt kontakt med partners för att säkerställa leveransprocessen. Vidare arbetar du med debitering och kvalitetskontroll av transporter. Som administratör har du en kommunikativ roll där du dagligen har kontakt med interna och externa intressenter, däribland europeiska syskonbolag och företagets egna kundserviceavdelning. Du verkar i en internationell miljö och använder engelska dagligen. Här blir du en del av ett team med god sammanhållning och du erbjuds en gedigen introduktion.
Utbildning, Erfarenhet och personliga egenskaper:
• Tidigare administrativ erfarenhet från transport-/logistikbranschen
• Erfarenhet av tullhantering är starkt meriterande
• Du har en god dator- och systemvana
• Du talar och skriver obehindrat på svenska och har goda kunskaper i engelska
Vi tror att du som söker är en person med sinne för struktur och detaljer som trivs i en roll där du får ge god service till andra. Du tar ansvar för dina arbetsuppgifter och har förmågan att strukturera och prioritera ditt arbete utefter de ärenden som uppkommer. Att leverera lösningar till andra ser du som motiverande och du trivs i en dynamisk roll som innebär förändrade direktiv.
Övrig information:
Start: Omgående (februari/mars 2021)
Plats: Göteborg
Lön: Enligt överenskommelse
Funderingar kring Bravuras rekryteringsprocess? Du finner svar på de vanligast förekommande frågorna här
Är du nyfiken på hur vår rekryteringsprocess är upplagd? Du hittar mer information här: https://www.bravura.se/din-karriar.
Har du specifika frågor om tjänsten eller kring din registrering är du välkommen att kontakta vår kandidatsupport på vår chatt, info@bravura.se eller 08-400 240 50 så hjälper vi dig. Ange vilken tjänst det gäller.
Vi rekommenderar att du skickar in din ansökan omgående då vi gör ett löpande urval. Välkommen med din ansökan!
Sökord: Transportadministratör, logistikassistent, transport, tull, import, administratör, administration, logistikadministratör, logistik, konsult, Göteborg
Kontaktpersoner på detta företaget
Nina Wennersten
Kristina Nicolin
Karin Vannfält-Restorp
Amanda Forssell
Sofie Persson
Karolina Hoti
Josefine Gustafsson
Isabelle Riddez
Johan Ström
Lisa Eklund