Transportadministratör sökes för omgående start hos kund!

Arbetsbeskrivning

Om oss
Genom väl beprövade metoder och arbetssätt hjälper vi logistik- och industriföretag att optimera sin verksamhet och därmed minska sina personalkostnader. Vi planerar, levererar och opererar vårt åtagande genom en mycket erfaren och specialiserad organisation inom logistik- och industriområdet. Aditro Logistics Staffing levererar tjänster inom Uthyrning, Entreprenad, Rekrytering och konsulterande tjänster. Läs gärna mer på aditrologistics.se

Aditro Logistics Staffing AB är ett Auktoriserat Bemanningsföretag vilket innebär bland annat att alla anställda är kollektivavtalsanslutna och att vi som företag följer alla de regler som dikteras av branschens kollektivavtal, leveransvillkor och skrivelser om försäkringsåtaganden.

Vad vi erbjuder dig
Du kommer möta utmaningar, bli inspirerad och vara stolt över att gå till jobbet. Hos Aditro är alla lika värda. Vi tar väl hand om varandra och våra beteenden är att ständigt engagera, prestera och utveckla oss själva och de uppdrag och samarbeten vi jobbar med. Vi erbjuder stor möjlighet till personlig utveckling genom alla de olika kunduppdrag vi har. Hos oss är det viktigt med ett engagerat ledarskap. Hos oss träffar du din chef varje vecka, i många fall varje dag.

Dina arbetsuppgifter
Som transportadministratör består dina arbetsuppgifter av att säkerställa vår kunds leveranser till sina slutkunder. Du säkerställer transportdokument, att korrekta orders går ut samt godstransporter. Dina arbetstider är förlagda till dagtid och ditt uppdrag sträcker sig med start omgående och sommaren ut med möjlighet till förlängning. Uppdraget är en del av Aditros uthyrningsverksamhet, du blir härmed uthyrd som konsult till vår kunds verksamhet som är belägen i Nykvarn utanför Södertälje.

Nedan finner du ett axplock av arbetsuppgifter som du kommer utföra i ditt dagliga arbete:

- Transportsamordning/planering
- Säkerställa korrekta tull- samt transportdokument
- Administrera orders i kundens transportsystem
- Vara behjälplig vid inkommande frågor från kunder
- Returhantering


Din profil
Vi ser gärna att du har arbetat med liknande arbetsuppgifter och har nedan profil:

Utbildning

- Utbildning inom logistik eller liknande genom erfarenhet
- Utbildning inom farligt gods och brandfarligt gods

Erfarenhet

- Erfarenhet av lager/transportadministration är meriterande
- Vi ser gärna att du har erfarenhet av kundservice/administration
- Erfarenhet av arbete i LEAN är meriterande
- Erfarenhet av tidigare arbetat i system som Movex och KSD är meriterande
- Du behärskar engelska i tal och skrift

Personligt

- Du besitter en god samarbetsförmåga
- Du gillar ordning och reda
- Du är en flexibel person
- Du är en serviceinriktad person

Stämmer ovan beskrivning in på dig? Tveka inte med din ansökan utan sök tjänsten idag!

Urval sker löpande och tillsättning sker omgående!

Kontaktpersoner på detta företaget

Jonas Edenholm

Miad Hassoun

Nicole Eriksson

Jonas Edenholm
072-7274404
Ayhan Turan

Per Borgegård

Daniel Berglind

Moa Sarstedt

Jonas Edenholm

Hanna Borgelsson

Sammanfattning

Besöksadress

Hammarby fabriksväg 23, Stockholm
None

Postadress

Hammarby fabriksväg 23
Stockholm, 12030

Liknande jobb


13 oktober 2023

Distributionskoordinator

Distributionskoordinator

5 oktober 2023