Transportadministratör till globalt företag

Transportadministratör till globalt företag

Arbetsbeskrivning

OPSIS AB grundades 1985 och är ett privatägt bolag där båda delägarna är verksamma i företaget. Tillväxten har varit kraftig under de senaste åren och företaget har idag ca 100 anställda och omsätter ca 200 Msek, varav 90% export. Huvudkontoret är beläget i natursköna Furulund i Kävlinge kommun, nära ett skogsområde med många promenadstigar. På huvudkontoret arbetar ca 75 personer. För mer information gå gärna in på www.opsis.se




Transportadministratör till globalt företag


OPSIS AB är ett globalt företag som utvecklar, tillverkar och marknadsför innovativa system för gasanalys och processtyrning. Vårt mål är att förse våra kunder med de mest avancerade, tillförlitliga och kostnadseffektiva systemen, oavsett användningsområde. Systemen används för mätning av luftkvalitet samt för kontinuerlig emissionsmätning och processtyrning. Tusentals system är installerade världen över.
Vi söker nu en Transportadministratör på heltid.


Arbetsbeskrivning
Tjänsten innebär att du kommer att ansvara för leveranserna till våra kunder. Vi har många kunder i Asien och Mellanöstern där kraven på exportdokumentation är höga.
Dina huvudsakliga arbetsuppgifter är
Bokning av flyg- och lastbilsfrakter
Export- och importdokumentation
Utleverans och fakturering
Ansvar för fraktavtal
Redovisning av intrastat
Handhavande av Letter of Credit via Nordea
Attestering av fraktfakturor



Du kommer att ha ett nära samarbete med personal främst inom ekonomi, order och logistik.
Du har erfarenhet av att jobba med globala fraktbokningar inkl. dokumentation och fakturering. Du är flytande i svenska och engelska i både tal och skrift. Goda färdigheter i MS-Office. Erfarenhet av Pyramid är meriterande.
Som person är du strukturerad och noggrann med god kommunikationsförmåga. Du tycker om att jobba i team men trivs också med uppgifter att lösa på egen hand. Du är prestigelös och serviceinriktad.


Vi rekryterar löpande och du är välkommen att sända in din ansökan snarast via länken nedan. För mer information om tjänsten kontakta gärna Karin Dahlin, Standby Workteam, 0733 763 988.




Välkommen med din ansökan!

Kontaktpersoner på detta företaget

Karin Dahlin
040-23 24 90
Per Nobäck
0766-351464
Rekryterare Pernilla Bastholm
0708-701114
Per Nobäck
+46 766 351464
Gerhard Fransson
0708-77 28 16
Karin Dahlin
040 23 24 90
Gerhard Fransson
040-23 24 90
Rekryteringskonsult Gerhard Fransson
0708-772816

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Standby Workteam AB
  • 1 plats
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 5 januari 2021
  • Ansök senast: 4 februari 2021

Besöksadress

Lilla Nygatan 11
None

Postadress

Lilla Nygatan 11
MALMÖ, 21138

Liknande jobb


Supply Chain Support

Supply Chain Support

26 april 2024

Shipping and Sales Coordinator

Shipping and Sales Coordinator

24 april 2024