OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Vi söker transportadministratör för uppdrag hos vår kund i Nyköping.
Rollen
Som transportadministratör är du en del av ett mindre team där du har eget ansvar för bokningar, dokument och fakturor men där samspel är av högsta vikt. Typiska arbetsuppgifter är bokning och uppföljning av gods, utfärda transportdokument samt ordna med faktureringsunderlag och ansvara för ekonomisk uppföljning. Utöver detta innefattar rollen samarbete med externa säkerhetsrådgivare och tullombud för hantering av ADR-klassade artiklar och import/exportdeklareringar.
Ditt arbete erbjuder en variation av mycket administrativa och planerade aktiviteter samt dialoger i flera led för att besvara ärenden och utreda avvikelser från kunder/uppdragsgivare.
Din profil
Vår kund befinner sig i en föränderlig fas som kräver erfarenhet hos dig som transportadministratör för att snabbt kunna sätta dig in i arbetet och bli en del av teamet. Du bör ha några års erfarenhet inom transportbranschen och en god förståelse för ekonomiskt ansvar. Arbetet förutsätter att du kan kommunicera såväl på engelska som svenska samt att du har tidigare vana av att använda dig av olika system som dagliga verktyg, framförallt att du har god Excel-kompetens. Har du erfarenhet av import/export och ADR-utbildning är det meriterande.
Som transportadministratör ser vi att du är en problemlösare som trivs med ett högt tempo och att kunna erbjuda kunderna service och kvalitet. Personligen är du strukturerad, självständig och engagerad.
Vi arbetar både med direktrekryteringar samt konsultuppdrag och söker nu dig som börjar fundera på ditt nästa steg i karriären. Vi välkomnar både juniora och mer seniora sökanden i Nyköping, med omnejd. Tjänsten önskas tillsättas omgående, vill du veta mer om detta? Välkommen med din ansökan idag!