Transportadministratörer för uppdrag i Hallsberg!

Transportadministratörer för uppdrag i Hallsberg!

Arbetsbeskrivning

Har du tidigare erfarenhet av arbete inom transport och logistik? Trivs du i en roll som präglas av administration och support? Då kan det vara just dig vi letar efter! Just nu söker vi en Transportadministratör för uppdrag hos vår kund i Hallsberg. Uppdraget är på heltid och förväntas starta så snart som möjligt. Urval och intervjuer sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas före sista ansökningsdatum, skicka därför din ansökan redan idag!

Om tjänsten
Som Transportadministratör arbetar du på ett effektivt, kvalitativt och affärsmässigt sätt. Du kan ansvara för att administrera och analysera transport-, export- och reklamationsärenden. Inom dessa områden kan du även komma att fungera som support för organisationen och dess samarbetspartners.
Vidare kan du komma att ansvara för dokumentation, bokning och hantering av transportärenden men du kan även komma att ansvara för att ge professionell support och service. Arbetet kan bland annat innebära att hantera reklamationsärenden, tullavgifter, frakter, reklamation, försäkring och ibland kontera fakturor. Du arbetar mot att uppsatta rutiner, regler och policys efterlevs samt är noga med att följa upp och analysera arbetet för att arbeta förebyggande mot att minska transport- och reklamationskostnader. Rollen kan komma att innebära nära samarbete med interna såväl som externa aktörer.


Vem är du?
För att kvalificera dig till rollen som Transportadministratör söker vi dig som har
• Tidigare erfarenhet inom transport / logistik / administration
• Minimum gymnasieutbildning
• Eftergymnasialutbildning med inriktning mot t.ex. transport / logistik är meriterande
• Grundläggande affärsengelska
• God systemvana
För att lyckas i rollen som Transportadministratör arbetar du för att uppfylla kort- och långsiktiga mål och arbetar i enlighet med företagets värderingar och vision. Du har goda kommunikationsförmågor och strävar alltid efter att ge professionell service samt leverera högkvalitativa arbetsresultat. Vidare är du analytisk, prestigelös i ditt arbete och trivs i en roll som präglas av samarbete.


Om verksamheten
Konsultrollen passar dig som på kort tid vill skaffa dig bred erfarenhet. Vi erbjuder dig chansen att arbeta på populära arbetsplatser med välkända varumärken där du kan utveckla din kompetens och bredda ditt CV. Du kommer att trivas som konsult om du söker en värld av spännande uppdrag och nya kontaktnät. Vid din sida har du din konsultchef som agerar bollplank och stöttar dig i att lyckas på dina uppdrag. Vi vill att du ska må bra och trivas med oss på Poolia. Därför erbjuder vi dig friskvårdsbidrag, rabatter på olika träningsanläggningar och ordnar regelbundet sociala aktiviteter. Självklart omfattas din anställning på Poolia av kollektivavtal, försäkringar, tjänstepension samt företagshälsovård.

Kontaktpersoner på detta företaget

Linda Axäng
+46 73 944 57 02
Anna Pernås
019-7663708
Jenny Berg

Katerina Avraam

Anna Pernås

Linda Axäng

Anna-Karin Skoog

Jenny Berg
+46 72 074 19 99
Anna-Karin Skoog
+46 19 766 37 06
Linda Axäng
+46 766 37 02

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Poolia Örebro AB
  • 1 plats
  • 6 månader eller längre
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 26 augusti 2021
  • Ansök senast: 12 september 2021

Besöksadress

Rudbecksgatan 7, 6 tr, Örebro
None

Postadress

Rudbecksgatan 7, 6 tr
Örebro, 70211

Liknande jobb


Supply Chain Support

Supply Chain Support

26 april 2024

Shipping and Sales Coordinator

Shipping and Sales Coordinator

24 april 2024