Transportansvarig / Projektadministratör

Transportansvarig / Projektadministratör

Arbetsbeskrivning

Nu ska en av Presonas trotjänare gå i pension och då söker vi hennes ersättare.
Tjänsten är en kombinerad roll som innebär att du är behjälplig med administration kring Presonas olika projekt samtidigt som du ansvarar för transporterna.

Om företaget
Presona AB är en ledande global leverantör av komprimeringsutrustning för effektiv balning av de mest skiftande material, från papper och plast till hushålls- och verksamhetsavfall. Vårt produktsortiment omfattar också spillhanteringssystem för grafisk industri och pappers- och förpackningstillverkare. Vi finns i Tomelilla och huserar i moderna och luftiga lokaler. Vi har ett effektivt produktionsflöde och samarbetar med etablerade underleverantörer för att säkerställa kvalitén i alla led. Vi har genom årens lopp levererat mer än 1000 installationer till mer än 60 länder och vår exportandel ligger på ca 80%.

Dina arbetsuppgifter
Denna tjänsten innebär att vara en länk mellan de olika avdelningarna; transport, projekt, lager, inköp och ekonomi.

Som transportansvarig ligger en av tyngdpunkterna på att ansvara för att alla transporter bokas och fullföljs.
Du ansvarar för:
Offerter och upphandling från speditörer
Samordning av leveranser från olika leverantörer
Skriva ut exporthandlingar och fraktsedlar
All tullhantering, inkl export- och importdeklarationer och -regler

Som projektadministratör ingår bl a att:
Vara med vid ordergenomgång
Lägga upp nya projekt i datorsystemet
Vara behjälplig med offerter och beställningar
Kontrollera bekräftelser, prisuppgifter och leveranstider från leverantörer
Bankgarantier och remburser tillsammans med ekonomi

Din bakgrund/Dina egenskaper
För att trivas i rollen som Transportansvarig / Projektadministratör på Presona tror vi att du:
Har jobbat med transporter och är van vid att söka information gällande lagar, regler och kostnadseffektiva lösningar
Är en fena på att dokumentera och hålla ordning på registreringar och information i det dagliga arbetet
Har ett ekonomiskt sinne och har erfarenhet av fakturahantering
Är kundorienterad och har inga problem att kommunicera med kunder, leverantörer, banker och myndigheter

Planera och organisera ditt arbete är du van vid. Att vara noggrann, även om det kan vara högt tempo ibland, är inga problem för dig.
Du har förmågan att prioritera och att se vad som behöver göras. Dessutom är du gärna behjälplig med lite av varje.
Du är duktig på svenska och engelska och har stor datorvana.

Information och kontakt
För mer information om tjänsten kontakta Catharina.

Tillträde enligt överenskommelse under vintern.

Tjänsten är en rekrytering som börjar med en anställning hos Presona direkt.

Om Wikan Personal
Wikan Personal är ett auktoriserat och etablerat bemannings- och rekryteringsföretag. Med lokal förankring vill vi hjälpa företag och organisationer med kompetent och välmotiverad personal. Wikan har kontor på 15 orter i Sverige, omsätter ca 450 Msek och har omkring 1000 anställda. Läs mer på www.wikan.se

Kontaktpersoner på detta företaget

Marie Andersson
0381-480 951
Elof Jansson
044-590 65 04
Lars Berntsson
044-5906505
Dan Samuelsson
044-590 65 01
Stefan Johansson
0417-77 99 81
Petter Bengtsson
0417-77 99 83
Catharina Holgersson
0417-77 99 82
Stefan Johansson
0417-779981
Andreas Håkansson
044-590 65 07
Petter Bengtsson
0417-779983

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Wikan Personal AB
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 1 november 2021
  • Ansök senast: 30 november 2021

Besöksadress

Järnvägsgatan 2
None

Postadress

Götgatan 1
Kristianstad, 29133

Liknande jobb


Supply Chain Support

Supply Chain Support

26 april 2024

Shipping and Sales Coordinator

Shipping and Sales Coordinator

24 april 2024