OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Är du en serviceinriktad person som trivs i att arbeta i en händelserik miljö med högt tempo? Är du dessutom en lösningsinriktad person som trivs med att arbeta i en självständig roll, såväl som att samarbeta i grupp? Då kan du vara rätt person för uppdraget som Timanställd Transportbokare hos oss.
Vår Transportavdelningen hanterar dagligen över 2000 sändningar. Dessa består av allt från brådskande organtransporter och laborationsprover, till förrådsartiklar till sjukhus och vårdcentraler i Stockholms Läns Landsting, samt livsmedel och annat gods till skärgården. Transportavdelningen består i dagsläget av sju medarbetare, med olika ansvarområden, och vi använder oss av transportledningssystemet K2. Just nu söker vi förstärkning med en Transportbokare som initialt blir timanställd men möjlighet att gå över till ett föräldravikariat våren 2018. Rollen innebär att stötta avdelningens kundtjänst och arbetet innebär i huvudsak transportbokning av bud till våra kunder.
Huvudsakliga arbetsuppgifter:
- Mottagande av inkomna kundsamtal avseende beställning av bud
- Registrera order på budbilar och blåljustransporter
- Kontakt med våra transportörer
- Hantera order via telefon, mail och Edi från kunder
- Ta emot reklamationer per mail och telefon
- Registrering av Godsdeklarationer
- Övriga administrativa arbetsuppgifter
MediCarrier har som mål att vara kundorienterad och fokuserad på den kundupplevda kvaliteten. Kvalitet ska genomsyra hela verksamheten och utgå från våra kunders behov och önskemål, så att vi erbjuder varor och tjänster med rätt kvalitet. Som en del av vår transportbokning blir du en viktig del i detta arbete, som ansiktet utåt till våra kunder och leverantörer.
Vi söker dig som har gymnasiekompetens, med erfarenhet från en liknande roll inom kundservice via telefon och mail. Du har god IT-vana och erfarenhet av att arbeta i något affärssystem.
Som person är du noggrann och tar ansvar för dina arbetsuppgifter. Du är van att arbeta självständigt, såväl som att samarbeta i grupp, har en hög servicekänsla och är kundfokuserad. Du trivs i en roll med tempo och har förmågan att behålla lugnet även i stressiga situationer. Du är även bra på att strukturera och prioritera din tid samt har lätt för att uttrycka dig i tal och skrift.
Det är en fördel om du har god lokalkännedom om Stockholmsområdet.
Anställningsform:
Vi söker en person för timanställning vid behov med möjlighet att gå över till ett föräldravikariat under våren 2018.
Rekryteringen sker med löpande urval och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag.
Välkommen med din ansökan!
Artiklar i detta ämnet
- Gratis kontantkort - Hur då?
Kontaktpersoner på detta företaget
Transportchef Åke Haglund
08-505 347 51
Personalchef Nina Hird
08-795 28 41
Vision Dan Stegeby
08-795 28 08
Logistikchef Jan Treffenberg
, tel: 08-795 28 19 eller mobi
Personalchef Nina Hird
tel nr 08-795 28 41, mobil 070
Vision Dan Stegeby
tel nr 08-795 28 08, mobil 070-484 28 17
Marknadschef Birgitta Bergqvist
08-795 28 46, 070-089 15 95
Personalchef Nina Hird
08-795 28 41, 070-484 28 41
Platschef Nina Hird
Sara Hansson
0725828760