OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Willab Garden
Willab Garden är ett familjeföretag med stark tillväxt och gedigna rötter. Vi bedriver sedan mer än 30 år försäljning av uterum, växthus och uteplats med tillbehör till villaägare. Försäljningen sker dels genom e-handel till hela Norden och dels genom utställningsbutiker/showrooms i Båstad, Bromma, Munkedal, Greve (Danmark) och Drammen (Norge). Huvudkontoret ligger i Båstad kommun. Hos oss arbetar ca 200 personer och vi omsätter omkring 700 miljoner.
Willab Garden är ett entreprenörsdrivet företag som drivs av att ständigt utveckla och förbättra. Det erbjuder en arbetsplats med utrymme för stort engagemang och möjlighet till delaktighet och utveckling för våra medarbetare. Dessutom med en långsiktighet och stabilitet som är få förunnat.
Nyligen har vi tagit ännu ett stort steg genom att bygga ett helt nytt showroom i Båstad som inte bara fördubblade butiksytan utan även fick sällskap av en restaurang samt en helt ny kontorsbyggnad. Vi ser mycket ljust på framtiden och vill därför förstärka vårt team med din kompetens och ambition.
För mer information, se www.willabgarden.se
Arbetsuppgifter
Logistik och transport har en stor betydelse för vår verksamhet, i synnerhet när det gäller att leva upp till våra kunders högt ställda förväntningar. Det innebär att gruppen som jobbar med transportbokning har en viktig roll i den totala försäljningsprocessen och i stor utsträckning bidrar till effektivitet och lönsamhet. För dig som trivs i en roll där det är full fart, mycket kommunikation och ibland utmanande problemlösning är detta en fantastisk möjlighet.
Tjänsten innebär att arbeta med planering och bokning av transporter till våra kunder inom Sverige, Norge, Danmark och Finland. Dina huvudsakliga arbetsuppgifter kommer att fokusera på kontakt med och samordning av våra externa logistikpartners. Viktiga delar i det är planering, optimering, bokning och ombokning kopplat till vårt utgående gods.
Du kommer att arbeta i ett team med totalt 5 personer som har ett nära samarbete och stöttar varandra i det dagliga arbetet samt gemensamt bidrar till att utveckla företagets utgående transporter. Ert team arbetar dessutom parallellt med vår logistiksupport som bidrar med input och underlag för planering och bokning.
Arbetstider är huvudsakligen måndag till fredag 07.00-15.30.
Din Profil
Vi ser gärna att du har ett antal års erfarenhet från en yrkesroll där du har arbetat i en samordnande roll med planering inom logistik och transport eller med liknande innehåll. Dessutom är du van vid att arbeta med daglig kommunikation via både mail och telefon.
Du har god datorvana och behärskar det svenska språket väl i tal och skrift.
Som person är det viktigt att du är strukturerad, noggrann och har god samarbetsförmåga. Vissa perioder är det extra mycket att göra och därför är det bra om du trivs med ett högt tempo. Det hör till rollen att förutsättningar ibland förändras och därför är flexibilitet och en förmåga för problemlösning värdefulla egenskaper att ha med sig.
Anställning
Du blir anställd direkt av Willab Garden (inte Lokal Bemanning). Tjänsten är en tillsvidareanställning som inleds med 6 månaders provanställning. I din tjänst omfattas du av kollektivavtal med Unionen.
Ansökan
Lokal Bemanning och rekryteringskonsult Kristoffer Hall samordnar rekryteringsprocessen. Har du frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta Kristoffer på telefon 0430-71020. Din ansökan registrerar du senast 2022-05-29 via www.lokalbemanning.se