Transportbokare till Medicarrier

Transportbokare till Medicarrier

Arbetsbeskrivning

För MediCarrier AB:s räkning söker vi transportbokare som kan arbeta under sommaren med möjlighet till förlängning.

Om MediCarrier

MediCarrier är Region Stockholms logistik- och transportföretag, och vårdens externa lager. Från 1 januari 2021 ansvarar MediCarrier även för regionens beredskapslager avseende kritisk skyddsutrustning och kritiska förbrukningsartiklar till hälso- och sjukvården. Vi är ett dynamiskt och växande bolag med ett viktigt samhällsuppdrag. Vi omsätter en miljard kronor, hanterar 9 000 orderrader per dag och gör 35 000 angöringar per månad. I MediCarriers sortiment finns bland annat kanyler, operationshandskar, kopieringspapper och tusentals andra artiklar. Några av våra största kunder är Karolinska Universitetssjukhuset, Södersjukhuset och Danderyds Sjukhus.

Om tjänsten

Transportavdelningen på MediCarrier hanterar dagligen över 2000 sändningar. Dessa består av allt från brådskande transporter och laboratorieprover till förrådsartiklar till bl. a akutsjukhus och vårdcentraler i Region Stockholm. Som transportbokare blir du en viktig spelare och representant utåt mot bolagets kunder och leverantörer.

Transportbokaren arbetar med transportbokning av bud till MediCarriers kunder utifrån kundernas behov och önskemål. Dina huvudsakliga arbetsuppgifter vid transportbokningen är att ta emot och registrera order på budbilar och blåljustransporter via telefon och E-post från kunder. Utöver detta hanterar du synpunkter och klagomål per E-post och telefon samt sköter registrering av godsdeklarationer. Du arbetar också med administrativa uppgifter såsom att hantera förekommande kundfrågor, utredningar och avvikelser, registrerar och hanterar ändringar i transportsystemet Opter, sammanställer och bereder fakturering samt gör avräkningar och prissätter kundorder.

Om dig

För att vara aktuell för tjänsten behöver du ha gymnasieexamen och god datorvana. Du har goda kunskaper i svenska och behärskar även engelska i tal. Har du tidigare erfarenhet inom bokning, kundtjänst eller annat administrativt arbete så är det meriterande. Vidare är det en fördel om du har god lokalkännedom inom Stockholmsområdet.

Som person är du serviceinriktad och kommunikativ samt har förmåga att bemöta kunden på ett lugnt och metodiskt sätt. Du är noggrann i arbetet och mån om att göra ett bra jobb.

Om anställningen

- Placeringsort: Spånga
- Heltidsarbete mellan vecka 26-32
- Start: omgående


Är du den vi söker? Sänd in dina ansökningshandlingar nedan, urval sker löpande. Om du har frågor kring tjänsten är du välkommen att kontakta Arena Personal, Regionchef Norr Helene Aspensjö 072-6014093.

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Arena personal
  • 1 plats
  • 11 dagar - upp till 3 månader
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 16 maj 2022
  • Ansök senast: 1 juni 2022

Liknande jobb


Ansvarig ekonomi och administration

Ansvarig ekonomi och administration

28 oktober 2024

Löneadministratör

31 augusti 2024

Personalplanerare/Trafikledare i Motala

Personalplanerare/Trafikledare i Motala

23 augusti 2024

Kontorist

14 juni 2024