Transportbokare till MediCarrier i Spånga

Arbetsbeskrivning

Om tjänsten
Är du en serviceinriktad person som vill bidra till samhällsnyttan och få möjlighet att göra skillnad? Trivs du i en händelserik miljö med högt tempo där du dessutom arbetar i en självständig roll och behöver vara lösningsorienterad? Då kan rollen som Transportbokare vara rätt för dig!

Vi söker en transportbokare till vår kund MediCarrier som har sina lokaler i Spånga. Detta uppdrag är ett inhyrningsuppdrag, där du blir anställd hos oss på Arena Personal AB, men arbetar ute hos vår kund MediCarrier AB. Uppdraget startar snarast och pågår till augusti 2019 med eventuell möjlighet till förlängning. Arbetstiderna är förlagda under kontorstider på vardagar.

MediCarrier är Landstingets logistik- och transportföretag. Transportavdelningen hanterar dagligen över 2000 sändningar. Dessa består av allt från brådskande organtransporter och laborationsprover till förrådsartiklar till sjukhus och vårdcentraler i Stockholms Läns Landsting, samt livsmedel och annat gods till skärgården. Som medarbetare på Transportavdelning blir du en viktig del i detta arbete där du även verkar som ansiktet utåt mot kunder och leverantörer.


Transportavdelningen består i dagsläget av åtta medarbetare, med olika ansvarsområden, där vi använder oss av transportsystemet K2. Just nu söker vi förstärkning med en Transportbokare där du bland annat kommer få stötta avdelningens kundtjänst samt arbeta med transportbokning av bud till våra kunder där fokus ligger på kundernas behov och önskemål. Rapportering sker till ansvarig chef för Transportavdelningen.

Dina huvudsakliga arbetsuppgifter vid transportbokningen kommer vara att ta emot och registrera ordrar på budbilar och blåljustransporter via telefon och mail från kunder. Utöver detta kommer du även hantera synpunkter och klagomål per mail och telefon samt sköta registrering av godsdeklarationer. I administrativt syfte kommer du bland annat att hantera kundfrågor, utredningar och avvikelser, registrera och hantera ändringar i transportsystemet K2, sammanställa förberedande arbete inför fakturering samt göra avräkningar och prissätta kundordrar.

Din profil
Vi ser gärna att du som söker är kundorienterad då det i rollen som Transportbokare är väldigt viktigt med kundbemötandet, där vi strävar efter att uppnå hög kvalitet i samtalen med våra kunder. Då vi samtidigt arbetar i ett högt tempo är det viktigt att du som person är lugn och trygg i dig själv, speciellt under stressade situationer. För att passa för tjänsten behöver du därför vara kundorienterad, kunna arbeta självständigt samt vara noggrann och ansvarstagande. Du är en duktig relationsbyggare och har lätt för att uttrycka dig i tal och skrift.

Tjänstens administrativa sida kräver att du även har en analytisk förmåga och klarar att jobba metodiskt och resultatorienterat trots ett högt arbetstempo.
I grunden tror vi att du har en gymnasieutbildning samt erfarenhet från liknande roll inom kundservice via telefon och mail. Du har god IT-vana och erfarenhet av att arbeta i något affärssystem. Har du kompetens inom transportsystemet K2 är det meriterande. Det är en fördel om du har god lokalkännedom om Stockholmsområdet.


Vi erbjuder
Vi matchar de bästa medarbetarna till rätt företag och uppdrag. Att vara extern medarbetare hos oss passar dig som på minsta möjliga tid vill skaffa dig mesta möjliga erfarenhet. Vi ger dig chansen att arbeta på attraktiva arbetsplatser där du utvecklar din kompetens.
Du har nära kontakt med din personalansvarige som stöttar dig och fungerar som ditt bollplank för att du ska lyckas i dina uppdrag. För oss är det viktigt att du trivs och mår bra. Självklart har vi som auktoriserat bemanningsföretag kollektivavtal och försäkringar för din anställningstrygghet.
Vi värdesätter en jämn köns- och åldersfördelning samt etnisk och kulturell mångfald. Det skapar trivsel och kvalitet för våra kunder och dig som anställd.
Vi erbjuder tjänster inom olika områden och på olika nivåer. Hos oss har du chans att utvecklas genom varierande typer av uppdrag hos våra kunder. Du får flexibla arbetsförhållanden och -tider. Som extern medarbetare har du möjlighet att lära känna olika arbetsgivare och medarbetare, se nya arbetssätt och processer, arbeta i flera system och därmed bredda din kompetens och samla erfarenhet. Du får även viktiga kontakter ute på olika arbetsplatser och detta nätverk kan vara till stor hjälp längre fram i din karriär. Samtidigt står vi bakom dig och ger stöd när det är nödvändigt! Många av våra medarbetare får anställning hos våra kunder efter genomfört uppdrag.


Om verksamheten
Vi har ett personligt engagemang och anstränger oss alltid för att ordna saker på bästa sätt. Vi försöker hitta uppdrag som passar dig som medarbetare så att du hela tiden utvecklas för då vet vi att du trivs och gör ett bra jobb! Vi agerar professionellt i alla lägen och har gedigen kompetens i bolaget. Du som medarbetare får därför trygghet och en kompetent arbetsgivare. Våra Konsultchefer arbetar från början till slut med kunder och medarbetare i hela bemanningsprocessen vilket gör att vi har en nära kontakt och vet vad som är på gång och aktuellt för dig för tillfället.


Ansökan
Tre enkla steg till ditt nya jobb:
1. Du ansöker genom att klicka på ”ansök här” eller ”ansök via extern webbplats”.
2. Du kommer då till Arena Personals hemsida. Klicka på ”Sök jobbet” och fyll i dina kontaktuppgifter och bifoga sen ditt CV och personliga brev. Hela ansökningsprocessen tar max några minuter.
3. Vi behandlar alla ansökningar vartefter de kommer in så tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag - vänta därför inte med att söka jobbet. Vi tar inte emot ansökningar via e-post. Varmt välkommen med din ansökan!

Kontaktpersoner på detta företaget

Ulla Mogard
08-587 117 44
Isabelle Lilja
0739-17 92 12
Maria Danielsson
08-58711731
Linn Kimreus

Martin Andersson
073-5179044
Erica Odenmyr
0708257657
Sadat Maxhuni
0734323735
Ida-Maria Bruhn

Ida-Maria Bruhn
08-587 117 00
Karin Degerlund Lindgren
0722277902

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Arena Personal Sverige AB Stockholm
  • 1 plats
  • 6 månader eller längre
  • Heltid
  • Fast lön
  • Heltid Visstid, mer än 6 månader
  • Publicerat: 18 maj 2019

Besöksadress

Fleminggatan 7, Stockholm
None

Postadress

Fleminggatan 7
Stockholm, 10425

Liknande jobb


13 oktober 2023

Distributionskoordinator

Distributionskoordinator

5 oktober 2023