OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Har du tidigare erfarenhet inom logistik, inköp eller liknande? Har du dessutom erfarenhet inom upphandling och förhandling? Då bör du läsa vidare! Just nu söker vi nämligen en Transportinköpare för uppdrag hos vår väletablerade och globala kund i Örebro och/eller Fagersta! Uppdraget är på heltid och förväntas starta omgående med möjlighet till anställning på företaget för rätt person. Urval och intervjuer sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas före sista ansökningsdatum, skicka därför in din ansökan redan idag!
Om tjänsten
I rollen som Transportinköpare kommer du tillhöra en funktion som ansvarar för upphandling, optimering och avtalsskrivning av transportlösningar gällande kostnader, kvalitet och service för EMENA-regionen.
I dina arbetsuppgifter ingår bl.a. följande:
- Upphandla transportlösningar lokalt och regionalt
- Avtalsskrivning
- Driva optimering, ofta i nära samarbete med övriga fabriker inom divisionen och speditörer samt övriga divisioner inom företaget
- Att driva förbättringsarbete gällande effektivisering av processer samt kostnadsreduceringar
- Säkerställa att standardiserade arbetssätt och rutiner används samt eftersträva en ökning av systematiska lösningar
Du kommer att arbeta i en global och serviceinriktad miljö med ett snabbt tempo.
Vem är du?
För att kvalificera dig till rollen som Transportinköpare söker vi dig med:
- Utbildning och tidigare erfarenhet inom inköp/logistik/juridik eller liknande
- Goda kunskaper i engelska är ett krav då arbetet utförs i en internationell miljö med kollegor i hela världen
- Erfarenhet av upphandling och förhandling är en fördel
- Erfarenhet av avtalsskrivning är en fördel
Vi söker dig som har ett starkt resultat- och kundfokus. Du är flexibel och kan arbeta självständigt i stor utsträckning. Vidare har du en förmåga att skapa långsiktiga relationer med kunder och leverantörer. För att lyckas i denna roll krävs professionalism och ett lösningsinriktat förhållningssätt. Rollen kan innefatta en del resor utomlands. Utgår du från Örebro innebär det även en del resor till Fagersta.
Om verksamheten
Konsultrollen passar dig som på kort tid vill skaffa dig bred erfarenhet. Vi erbjuder dig chansen att arbeta på populära arbetsplatser med välkända varumärken där du kan utveckla din kompetens och bredda ditt CV. Du kommer att trivas som konsult om du söker en värld av spännande uppdrag och nya kontaktnät. Vid din sida har du din konsultchef som agerar bollplank och stöttar dig i att lyckas på dina uppdrag. Vi vill att du ska må bra och trivas med oss på Poolia. Därför erbjuder vi dig friskvårdsbidrag, rabatter på olika träningsanläggningar och ordnar regelbundet sociala aktiviteter. Självklart omfattas din anställning på Poolia av kollektivavtal, försäkringar, tjänstepension samt företagshälsovård.
Kontaktpersoner på detta företaget
Linda Axäng
+46 73 944 57 02
Anna Pernås
019-7663708
Jenny Berg
Katerina Avraam
Anna Pernås
Linda Axäng
Anna-Karin Skoog
Jenny Berg
+46 72 074 19 99
Anna-Karin Skoog
+46 19 766 37 06
Linda Axäng
+46 766 37 02